آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

نامه ی نماینده دائم جمهوری آذربایجان به دبیرکل سازمان ملل متحد؛ محکومیت برگزاری انتخابات غیرقانونی در منطقه اشغالی قره باغ

خبرگزاری آذرتاج نوشت: نامه ای در رابطه با عدم برسمیت شناختن «انتخابات» جعلی برگزار شده در سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان توسط جامعه جهانی به دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاده شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، یاشار علی یف، نماینده دائم جمهوری آذربایجان در سازمان ملل متحد در چارچوب مذاکرات در خصوص «مناقشات طولانی مدت در منطقه گوآم (سازمان منطقه‌ای که گرجستان، اوکراین، جمهوری آذربایجان و مولداوی را در بر می گیرد) و نتایج آنها برای صلح، امنیت و توسعه» است نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال نمود.

در این نامه آمده است:

«در روز 31 مارس سال جاری «انتخابات» جعلی که توسط ارمنستان در سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان برگزار شد، توسط جامعه جهانی شدیدا محکوم می شود. ارمنستان در روز 31 می و 14 آوریل سال جاری در منطقه قره باغ کوهستانی ـ در سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان انتخابات غیر قانونی برگزار کرده است. این انتخابات جعلی کاملا نامشروع است. زیرا، این انتخابات نتیجه اشغال نظامی اراضی جمهوری آذربایجان و پاک سازی قومی در این مناطق  است. این به معنی نقض آشکار قانون اساسی و سایر قوانین جمهوری آذربایجان و همچنین هنجارها و اصول حقوق بین الملل است.

در پایان این نامه لیست سازمان ها (شورای همکاری مشترک کشورهای ترک زبان، شورای اروپا، پارلمان اروپا ، جنبش عدم تعهد ناتو، گروه مینسک و مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان همکاری اسلامی، مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان) و کشورهایی (استرالیا، بوسنی و هرزگوین، کانادا، چین، جمهوری چک، استونی، فنلاند، گرجستان، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لتونی، مونترگو، مولداوی، نروژ، پاکستان، لهستان، رومانی، عربستان سعودی، سوئیس، ترکیه، اوکراین، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا) که «انتخابات» مذکور را محکوم کرده و نتایج آن را برسمیت نشناختند، به دبیر کل سازمان ملل متحد ارایه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا