آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

نامه ترکیه به سازمان ملل در مورد رژیم صهیونیستی

 

وزیر امور خارجه ترکیه، ضمن ارسال نامه ای به سازمان ملل، خواستار تعلیق برنامه های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری شد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از«اسلام آذری»، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده است تا در مورد مناقشه رژیم اشغالگر قدس و فلسطین بر سر موضوع الحاق  کرانه باختری بحث کند.

در این نامه موضع دولت ترکیه بدین شرح آمده است: «رژیم صهیونیستی با شهرک سازی های غیرقانونی خود در اراضی اشغالی، قوانین بین المللی را نقض می کند. این یکی از بزرگترین موانع برای برقراری صلح عادلانه است. استفاده بیش از حد و نامناسب از زور علیه غیرنظامیان، تلاش برای تغییر ماهیت بیت المقدس و محاصره غیرانسانی نوار غزه، باعث تضعیف حقوق و آزادی های مشروع فلسطینی ها شده است.»

در ادامه این نامه آمده است: «اسرائیل در سال های اخیر شهرک های غیرقانونی خود را در سرزمین های اشغالی فلسطین گسترش داده است. جامعه جهانی باید تمام تلاش خود را برای ممانعت از گسترش شهرک سازی های غیرقانونی این رژیم به کار گیرد. ما از رژیم اشغالگر قدس می خواهیم تا فورا شهرک سازی های غیرقانونی و برنامه های تجاوزگرانه خود را متوقف کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا