آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

موضع حزب اسلام آذربایجان نسبت به توافقنامه صلح میان جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه

حزب اسلام آذربایجان در واکنش به توافقنامه صلح میان جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه و استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه حزب اسلام آذربایجان آمده؛ براساس اعلامیه صلح جنگ با ارتش اشغالگر ارمنستان پایان یافت. چهار منطقه از دشمن آزاد شد. چشم مردم ما نیز از این پیروزی ها روشن شد. از خداوند می خواهیم که این یک پیروزی بزرگ که با خون شهیدان برای ما به ارمغان آمد غریق رحمت نماید و ارتش ما را از بلایا محفوظ بدارد.

شرایط چند جانبه این توافق نامه عمدتا با استقرار نیروهای حافظ صلح روسی، یعنی نیروهای روسی، در آذربایجان تکمیل شد. اگرچه مدت زمان حضور این نیروها و جهت فعالیت های آنها مشخص شده است، ولی این مسئله در وهله اول اهمیت چندانی ندارند. اما نکته اساسی این است که، روس ها نه در خاک ارمنستان بلکه در خاک جمهوری آذربایجان برای محافظت از ارامنه و تأمین امنیت آنها در سرزمین های ما حضور پیدا خواهند کرد.

 این روس ها هستند که از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در اشغال قره باغ و نسل کشی خوجالی از ارامنه حمایت کردند. فراموش کردن این یعنی فراموش کردن همه چیز. از این گذشته، اگر 80 درصد از سرزمین های اشغالی به قیمت خون مقدس شهدای ما گرفته شد، چرا با خروج بی قید و شرط آخرین سربازان ارمنی از سرزمین های آذربایجان، توافقنامه صلح به پایان نرسید؟ به طور کلی، من فکر می کنم منطق استقرار هر گروه نظامی خارجی در خاک آذربایجان، چندان مناسب نیست. البته این رویکرد موضع حزب اسلام آذربایجان است. خداوند شهدای ما را بیامرزد. باشد که از خون ریخته شده شهدای ما در قره باغ، به عنوان نمادی مقدس از گل های خوشبو بروید و این خاک را سرسبز و آباد نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا