آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

مهدی نعلبندی: ایران قطعا طرفدار جمهوری آذربایجان است

کارشناس مسائل قفقاز: ما قطعا طرفدار جمهوری آذربایجان هستیم ولی به علت حضور صهیونیست ها در جمهوری آذربایجان طرف آذری علاقه‌ای برای ورود ایران به این جنگ ندارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آران، مهدی نعلبندی کارشناس مسائل قفقاز در کنفرانس علمی «جنگ قره‌باغ، بیم‌ها و امیدها» اظهار کرد: از سه ماه گذشته با هجمه سنگین رسانه‌ای به جمهوری اسلامی ایران از سوی مطبوعات کشورهای همسایه مواجه هستیم که اولین فشار به رهبری و سپاه پاسداران بود.
مهدی نعلبندی با بیان اینکه معمولا از لحاظ رسانه‌ای کدها همیشه بیانگر آتش جنگ رسانه‌ای است، گفت: ترانزیت کامیون های کاماز به ارمنستان، از جمله کدهای این فشار رسانه‌ای است که اخیرا هجمه شدیدی بخاطر این موضوع بر ایران وارد می شود.
وی گفت: دو هفته قبل از جنگ رسمی قره‌باغ، الهام علی اف با چندگانه‌های زیادی روبرو شد که یا باید اجازه میتینق‌ها را می‌داد و یا به جنگ روی می‌آورد.
کارشناس مسائل قفقاز افزود: این جنگ می‌تواند یک مصرف داخلی داشته باشد به طوریکه هیچ کسی جزء آذربایجان صحبت نکند.
کارشناس مسائل قفقاز خاطرنشان کرد: متاسفانه حیثیت ملی ما در رابطه با کامیون‌ها به سمت مرز نوردوز ضربه خورد زیرا ما شاهد این بودیم که کامیون‌های زیادی با اینکه نرفت و دپو شد ولی آن کاری که باید انجام می‌شد، را انجام داد که تحلیل زیادی در این رابطه وجود دارد.
کارشناس مسائل قفقاز خاطرنشان ساخت: از دیروز که ترامپ بستری شده است این جنگ با شدت زیادی روبرو شده و حتی به فاز شهری وارد شده است و جنگ به سمت شرق می‌آید.
وی اضافه کرد: البته در یکی از تحلیل‌ها گفته می شود هدف ترکیه از این جنگ نخجوان است تا الحاق نخجوان به ترکیه را مطرح کند.
نعلبندی گفت: جنگ فعلا در مرحله توپخانه‌ای است و به حالت پیشروی زمینی نرفته است.
نعلبندی به بیانیه ائمه جمعه شمال‌غرب کشور اشاره کرد و گفت: با اینکه هجمه‌های زیادی علیه این بیانیه داده شد ولی به حق یک بیانیه به جایی بود، تیتر روزنامه شرق مبنی بر «نه ارمنستان، نه آذربایجان» دقیقا مصداق «نه غزه نه لبنان» است.
کارشناس مسائل قفقاز گفت: طرف آذری علاقه‌ای برای ورود ایران به جنگ ندارد زیرا صهیونیست حضور پررنگی دارند و ترک‌ها نیز به خاطر انتقام موصل اجازه حضور به ایران را نمی‌دهند ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم ترکش‌های آن به ایران برخورد خواهد کرد.
نعلبندی تصریح کرد: ما قطعا طرفدار جمهوری آذربایجان هستیم و انتقادمان به دولت جمهوری آذربایجان سر جای خود باقی است.
وی گفت:  نتیجه فردای بعد از آزادی قره‌باغ بسته به عملکرد ما دارد و البته می دانیم؛
هر تحلیلی در مورد قره‌باغ سمت و سوی دینی داشته باشد قطعا سکولارها و حاکمیت سکولار جمهوری آذربایجان و ترکیه را ناراحت خواهد کرد ولی ما باید به رسالت دینی خودمان در حمایت از مسلمانان و شیعیان  آذربایجان که این روزها شهدای زیادی تقدیم کرده اند و همچنین تمامیت ارضی آذربایجان ادامه می دهیم و درعین حال با حضور مزدوران خارجی در جوار مرزهای خودمان کنار نمی آییم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا