آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

منابع خبری باکو از قصد آمریکا برای دیدار سران باکو و ایروان در واشنگتن خبر دادند

تحلیلگران و رسانه های باکو تاکید می کنند زمان مناسبی برای افزایش فشارهای سیاسی و نظامی جمهوری آذربایجان بر ارمنستان درخصوص مساله قره باغ فرارسیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه «ینی مساوات» با اشاره به توافق اخیر وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای «آماده کردن اذهان مردم دو کشور برای صلح» در نشست پاریس نوشت : «دیدار الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نوامبر سال گذشته در شهر دوشنبه در حاشیه نشست سران جامعه مشترک المنافع، نه به ابتکار روسیه، بلکه به خواست علی اف و پاشینیان انجام شد و هنوز هم فعالیتی از طرف روسیه برای حل مناقشه قره باغ مشاهده نمی شود.»

ینی مساوات افزوده است : «ابتکارهای آمریکا و اروپا برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ در حال افزایش است، اما موفقیت این تلاش ها به میزان حساسیت منفی روسیه به آن بستگی دارد.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی روز ۲۳ ژانویه با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تلفنی گفتگو کرده و در صفحه توییتر خود نوشت آمریکا از تلاش های پاشینیان در راستای تامین رفاه برای ارمنستان حمایت می کند.

ینی مساوات نتیجه گیری کرده است که دعوت واشنگتن از سران باکو و ایروان برای دیدار در آمریکا در دوره دونالد ترامپ امکان پذیر خواهد بود.

ینی مساوات با اشاره به تمایلات غربگرایانه نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان افزوده است : «در آمریکا بر این باورند که توسعه و همگرایی ارمنستان در گرو مناسبات خوب با ترکیه و جمهوری آذربایجان است و این نیز منوط به حل مناقشه قره باغ کوهستانی است.»

ینی مساوات همچنین با اشاره به افزایش فشار تبلیغاتی بر نیکول پاشینیان در داخل ارمنستان و مطرح شدن احتمال گذشت وی در مساله قره باغ به نقل از الخان شاهین اوغلو، کارشناس سیاسی افزوده است : «وخامت اوضاع داخلی ارمنستان به نفع جمهوری آذربایجان است. بگذارید بین خودشان درگیر باشند. ما باید از مواضع خودمان دفاع و برای آزادی اراضی مان تلاش کنیم. فکر نمی کنم که پاشینیان برای گذشت آمادگی داشته باشد. زیرا، در داخل کشور با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا