آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

ممانعت گرجستان از ورود ۲۱ هزار تبعه خارجی به این کشور

وزارت کشور گرجستان اعلام کرد، در ده ماه گذشته سال ۲۰۱۹ میلادی مانع از ورود ۲۱ هزار و ۹۷۵ تبعه خارجی به خاک این کشور از مبادی مختلف مرزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری رسمی  آذرتاج جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به نقل از وزارت کشور گرجستان افزود؛ از این تعداد اتباع خارجی که از ورود آنان به گرجستان جلوگیری شده است ۹ هزار و ۲۷۲ نفر ایرانی بوده اند.

در این مدت اتباع چهار کشور دیگر از جمله  هند، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه در رده های بعدی قرار دارند که شهروندان آنان نتوانستند به گرجستان وارد شوند.

 در ۱۰ ماه گذشته دولت گرجستان به  ۴ هزار و ۲۳۸ تبعه هند، یک  هزار و ۶۰۷ شهروند جمهوری آذربایجان، یک  هزار و ۲۳۱ شهروند ترکیه  و ۹۴۹ نفر تبعه روسیه اجازه ورود به خاک گرجستان را نداد.

در این مدت  ۵۰۷ ارمنستانی، ۴۳۰ ترکمنستانی، ۳۹۲ پاکستانی، ۳۸۶ ازبکستانی، ۲۸۸ مصری ، ۲۳۴ عراقی، ۲۰۶ قزاقستانی، ۱۶۸  قرقیزستانی و نیز اتباع چند کشور دیگر نتوانستند اجازه ورود به خاک گرجستان را دریافت  کنند.

در این گزارش توضیحی در مورد دلیل این ممنوعیت ارایه نشده است.

پیشتر مدیر کل گمرک گرجستان اعلام کرده بود، با توجه به تلاش این کشور در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال ۲۰۱۹ شاهد تغییرات گسترده ای در مقررات گمرکی این کشور خواهیم بود.
ماموکا جانگولاشویلی گفته بود، این تغییرات مختص به ایران نخواهد بود و همه کشورها را در بر خواهد گرفت و در این خصوص اطلاع رسانی کامل انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا