آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با رئیس تشکیلات جامعه آذربایجانی قره باغ

 جواد جهانگیر زاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با آقای تورال گنجعلی اف نماینده مجلس و رئیس تشکیلات جامعه آذربایجانی قره باغ و هیات همراه ملاقات نمود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی سفارت ایران در باکو، جواد جهانگیر زاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با آقای تورال گنجعلی اف نماینده مجلس و رئیس تشکیلات جامعه آذربایجانی قره باغ و هیات همراه ملاقات نمود. در این ملاقات دو طرف در خصوص  موضوعات و مسائل منطقه ای بخصوص آخرین اخبار و تحولات  مربوط به مناقشه قره باغ و نتایج گفتگوهای باکو – ایروان در این زمینه تبادل نظر نمودند.

جهانگیر زاده ضمن ابراز تبریک به آقای گنجعلی اف برای انتخاب ایشان به عنوان نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان، حمایت مجدد جمهوری اسلامی ایران از حل و فصل مسالمت آمیزمناقشه قره باغ در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل را اعلام و تاکید نمود که تلاش های کشورهای خارج از منطقه بویژه گروه مینسک تاکنون بی فایده بوده و به نتیجه نخواهد رسید و تنها راه حل این مناقشه ورود بازیگران منطقه ای و حل وفصل آن با ابتکار و همکاری کشورهای منطقه خواهد بود.

آقای گنجعلی اف نیز در این ملاقات با اشاره به انتخابات اخیر در جمهوری آذربایجان و انتخاب شدن ایشان به عنوان نماینده خان کندی اعلام داشت که در مجلس کنونی چهار نماینده از مناطق خان کندی، خوجالی، خوجه وند و شوشا حضور دارند.

وی با اشاره به تلاش های کشورش برای پایان دادن به مناقشه قره باغ، اضافه کرد که در آینده منطقه شاهد تغییرات مهمی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا