آذربایجاناخبارایرانعمومی

معطلی کامیون‌های ترانزیتی در مرز ایران با جمهوری آذربایجان

مدیرکل گمرک آستارا از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و صاحبان کالاها خواست، با توجه به ظرفیت پایین پذیرش و ترخیص کالا در گمرک جمهوری آذربایجان و در نتیجه رسوب و توقف چند روزه کامیون‌ها در مرز، در ارسال بار و کالاهای صادراتی به گمرک آستارا محدودیت قائل شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسول امیدی شامگاه شنبه اظهار کرد: پایش بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه در قبال ویروس کرونا در مرز آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان، ظرفیت پایین و محدود پذیرش و ترخیص کامیون در گمرک کشور مقابل و افزایش تقاضای تجار کشورمان برای صادرات محصولات کشاورزی، باعث کندی حرکت کامیون های حامل بار و تشکیل صف های طولانی در مسیرهای منتهی به گمرک شده است.
وی افزود: حدود ۸۰۰ کامیون برای گذر از مرز آستارا، در نوبت هستند و بار اغلب آنها میوه و سبزیجات و اقلام فاسد شدنی است و با توجه به تصمیمات لحظه ای و مغایر گمرک جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر و نبود ثبات و وحدت رویه در برنامه آنها، تداوم وضع موجود دور از ذهن نیست.

مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد: گمرک جمهوری آذربایجان از بعد از ظهر روز گذشته از تردد مسافران ممانعت بعمل آورده و در حوزه تجاری نیز، محدودیت هایی اعمال کرده است.
او به صاحبان کالاها و شرکت های حمل توصیه کرد، تا زمان عادی شدن شرایط و تسهیل عبور و مرور کامیون ها و تداوم محدودیت ها، برای پیشگیری از ضرر ناشی از توقف و خواب کامیون ها و فساد اقلام فاسد شدنی از انتقال کالا به مرز آستارا خودداری و از گمرک بیله سوار که اکنون تردد کمتری دارد، استفاده کنند.
امیدی گفت: افزایش شمار کامیون های حامل کالاهای صادراتی، نشانه نیاز بازارهای هدف بویژه روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز و CIS به کالاهای ایرانی و افزایش تقاضا و رونق صادرات کشورمان است، اما کندی پذیرش و تردد خودروها در آن سوی مرز، مشکلاتی را برای رانندگان و تجار ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا