اخبارعمومیگرجستان

معترضان گرجستانی تظاهرات خود را به تعویق انداختند

 تظاهرات دو روز گذشته جوانان تفلیس در اعتراض به اعمال خشونت پلیس در دو کلوپ شبانه این شهر ، در حالی بامداد امروز – دوشنبه – پایان یافت که رهبر معترضان اعلام کرد، تظاهرات اعتراضی یک هفته به تعویق افتاده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ‘ اسپوتنیک ‘ ، «بکا تسیکاریشوویلی» رهبر «جنبش صدای سفید » و سازمان دهنده این تظاهرات ، بامداد دوشنبه گفت : در دو روز گذشته با وزیر کشور دیدار کردیم، اکنون به مدت یک هفته منتظر عمل دولت به وعده هایی خود خواهیم بود.
وی تاکید کرد که زمان تظاهرات بعدی شنبه هفته آینده تعیین شده است.
تظاهرات جوانان گرجستانی در مقابل پارلمان این کشور در اعتراض به عملیات پلیس ویژه در چند کلوپ شبانه شهر تفلیس از بامداد شنبه آغاز شد و معترضان خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شدند.

** تنش میان مخالفان و موافقان دولت
این تظاهرات عصر روز یکشنبه به تنش میان معترضان که اکثر هواداران جنبش ‘ صدای سفید ‘ هستند و مخالفین این جنبش متشکل از اتحادیه ملی جوانان گرجستان و گروه نئونازی ‘ وحدت ملی گرجستان ‘ در مقابل پارلمان این کشور انجامید .
نخست وزیر گرجستان در پی تشدید درگیری ها ، یکشنبه شب طی جلسه اضطراری خواستار جلوگیری از خشونت در این کشور شد ، نیروهای انتظامی خواستار تقویت تدابیر امنیتی با هدف حفظ نظم عمومی شد.
گئورگی کویریکاشویلی، طی سخنانی همچنین اعلام کرد که دولت این کشور هرگز حاضر نیست از آزادی بیان جلوگیری کند و همه شرایط را در این زمینه فراهم کرده است و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز دو روز اخیر در مقابل پارلمان را نیز نشانه آن است.
وی در عین حال خواستار پرهیز از هر گونه خشونت و تفرقه در جامعه گرجستان شد و از نیروهای پلیس نیز خواست تا تدابیر امنیتی لازم را برای جلوگیری از تقابل و درگیری اتخاذ کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا