آذربایجاناخبارایرانعمومی

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان: مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان ۳۰ درصد افزایش یافته است

شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹ ) حجم گردش تجاری جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ۳۰  درصد افزایش یافته  است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وی در سخنانی در نشست نتایج فعالیت اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹ میلادی که با حضور الهام علی اف، رییس جمهوری این کشور برگزار شد، این مطلب را اعلام کرد.

این مقام آذری افزود: در سال گذشته میلادی در تعاملات اقتصادی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف نتایج بسیار مهم به دست آمده است.

وی اظهار داشت: رسیدن به این نتایج مهم در شرایط جاری در جهان، اوضاع پیچیده منطقه و بروز مشکلات دیگر در واقع دست آورد مهم برای جمهوری آذربایجان به شمار می رود.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین یاد آور شد: باکو در همکاری با ایران و روسیه اقدامات لازم را در زمینه توسعه دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب انجام می دهد.

مصطفی اف با اشاره به این که جمهوری آذربایجان بخش اعظم کارهای مربوط به ایجاد مسیرهای ریلی و جاده ای در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب را در خاک خود اجرا کرده است، افزود : برنامه ریزی شده است تا در سال جاری میلادی ساخت پل جاده ای جدید در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ایران آغاز شده و کارهای ساخت و ساز آن در سال میلادی ۲۰۲۱ پایان یابد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین ابراز اطمینان کرد، ساخت جاده جدید از شهر آستارای این کشور تا مرز جمهوری اسلامی ایران نیز در سال جاری میلادی به پایان برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا