آذربایجاناخبارعمومی

معاون امور سیاست خارجی دفتر رییس جمهوری آذربایجان: باکو به اصل همبستگی اسلامی در سیاست خارجی پایبند است

معاون امور سیاست خارجی دفتر رییس جمهوری آذربایجان گفت : دولت باکو به اصل همبستگی اسلامی پایبند بوده و با گام های عملی سهم خود را برای تقویت همبستگی اسلامی ادا می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حکمت حاجی اف روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی آذرتاج ، با اشاره به برگزاری نشست اخیر سفیران فلسطین در کشورهای آسیایی در باکو ،با حضور ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، افزود: میزبانی این نشست از سوی جمهوری آذربایجان گواهی بر پایبندی کشورمان به همبستگی اسلامی است.
وی توسعه و گسترش رابطه با همسایگان را رویکرد اصلی جمهوری آذربایجان عنوان کرد و گفت: برگزاری دیدار های مکرر بصورت دو جانبه و سه جانبه با کشورهای ایران ، گرجستان و ترکیه گام های عملی باکو برای توسعه روابط همسایگی است.
وی، سفرهای اخیر هیات خارجی و دیدار های با رییس جمهوری آذربایجان را نشانه دیگری از نحوه پویایی ، انعطاف پذیری و تنوع سیاست خارجی این کشور عنوان کرد.
حاجی اف همچنین با اشاره به روابط جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا گفت : در پی نخستین نشست امنیتی میان دولت باکو و این اتحادیه بر ماه اکتبر سال جاری نماینده ویژه امور قفقاز جنوبی، اتحادیه اروپا به جمهوری آذربایجان سفر کرد.
وی افزود: اتحادیه اروپا از شرکای مهم جمهوری آذربایجان است و تدوین پیشنویس توافقنامه جدید همکاری به توسعه همه جانبه همکاری های طرفین تحرک خواهد بخشید.
حکمت حاجی اف در باره راهکارهای حل مناقشه قره باغ گفت: روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل این مناقشه در بیانیه های مکرر وضعیت موجود در مناقشه قره باغ را غیر قابل قبول خوانده و بر ضرورت تغییر آن تاکید کردند.
وی تصریح کرد: تغییر وضعیت موجود در مناقشه قره باغ به معنی خروج نیروهای ارمنی از سرزمین های جمهوری آذربایجان است.
به گفته حاجی اف ارمنستان باید متوجه واقعیات باشد و نیروهای خود را از سرزمین های جمهوری آذربایجان خارج کند، در این صورت پیشرفت در حل مناقشه و برقراری صلح پایدار در منطقه امکان پذیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا