آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

معافیت گمرکی ۳۶ درصدی سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: شرکت‌هایی که در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند از معافیت گمرکی ۳۶ درصدی برای ورود به بازار جمهوری آربایجان برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسین پیرموذن در نشست با تعدادی از مسئولان اتاق بازرگانی اردبیل افزود: ارزش این کار با افزایش تولید و سرمایه‌گذاری کمتر از تصویب منطقه آزاد یا منطقه ویژه اقتصادی در اردبیل نبوده و هدف از آن فروش و عرضه با قیمت پایین محصول تولیدی سرمایه‌گذاران است.

 وی بیان‌کرد: در سال‌های اخیر مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان بیشتر شده و این مهم منجر به توسعه صادرات استان ، ارزآوری و خروج اردبیل از بن‌بست ارتباطی با دیگر کشورها است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل افزود: ۷۰ درصد صادرات استان اردبیل به مقصد جمهوری آذربایجان بوده و اغلب شامل صنایع غذایی، معدنی، شیمیایی، سلولزی و فولادی است.

پیرموذن با بیان اینکه زمینه حضور شرکت‌های ایتالیایی در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان فراهم می‌شود، افزود: پس از انتخاب استان اردبیل به‌عنوان مرکز ایجاد این شهرک  از سفیر ایتالیا برای حضور در اردبیل دعوت شده تا با رایزنی‌های لازم برای زمینه حضور شرکت‌های اقتصادی این کشور در شهرک صنعتی فراهم شود.

وی افزود: امیدواریم با حصول شرایط و فراهم آمدن مقدمات کار شاهد حضور سرمایه‌گذاران سایر کشورهای اروپایی در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان باشیم و با انجام اقدامات اساسی و ایجاد صنایع تبدیلی  بتوانیم توان رقابتمان در بازار جهانی را ارتقا دهیم.

شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان قرار است در منطقه مرزی پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل ایجاد گردد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا