آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

مصدوم شدن بیش از ۲۵۰ تن در تظاهرات خشونت آمیز در تفلیس

وزارت بهداشت گرجستان گزارش داد که در تظاهرات اعتراض آمیز در تفلیس که به خشونت کشیده شد، ۲۴۰ نفر صدمه دیدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، تظاهرات مخالفان دولت گرجستان در اعتراض به سفر هیأت پارلمانی روسیه به این کشور در برابر پارلمان در تفلیس به خشونت کشیده شد و یگان‌های پلیس ویژه از تلاش هواداران نیروهای مخالف دولت برای ورود به داخل پارلمان جلوگیری کرده و برای متفرق ساختن آنان اقدام به پرتاب گاز اشک آور و گلوله‌های لاستیکی کردند.

به گزارش پایگاه خبری «نیوز گئو رگیا» به نقل از وزارت بهداشت گرجستان، ۸۰ نفر از مصدومان این تظاهرات پلیس و مأموران انتظامی هستند.

وزارت بهداشت گرجستان با یادآوری اینکه وضع مزاجی یکی از مصدومان وخیم است، افزود: اکنون ۱۰۲ تن از این افراد در بیمارستان‌های مختلف شهر تفلیس بستری شدند.

وزارت کشور گرجستان همچنین اعلام کرد که در ارتباط با خشونت‌های شب گذشته در برابر پارلمان این کشور ۳۰۵ نفر بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، سالومه زورابیشویلی رئیس جمهوری گرجستان و ایراکلی کوباخیدزه رئیس پارلمان ابن کشور سفرهای خود به بلاروس و جمهوری آذربایجان را نیمه تمام گذاشته و به گرجستان باز گشتند.

همچنین مخالفان دولت تفلیس قراراست که تظاهرات اعتراض آمیز در برابر پارلمان این کشور امشب برگزار کنند.

مخالفان دولت گرجستان سرگئی گاوریلوف نماینده مجلس دومای روسیه که در رأس هیأت این کشور برای شرکت در اجلاس مجمع بین پارلمانی ارتدکس در تفلیس وارد گرجستان شده بود، به حمایت از منطقه تجزیه طلب آبخازی و اوستیای جنوبی متهم کردند.

مناطق خودمختار آبخازی و اوستیای جنوبی در قلمرو گرجستان پس از فروپاشی شوروی سابق جدایی خود را از دولت مرکزی تفلیس اعلام کردند.

هیأت پارلمانی روسیه در پی این تظاهرات اعتراض آمیز فوری گرجستان را ترک کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا