آذربایجاناخبارترکیهعمومی

مشاور عالی اردوغان از سمت خود استعفا داد

کناره گیری «بولنت آرینچ» پس از آن صورت گرفت که اردوغان اظهارات وی درباره اصلاحات حقوقی را نوعی فتنه انگیزی قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بولنت آرینچ رییس سابق مجلس ترکیه و مشاور عالی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مقام خود کناره گیری کرد.

استعفای آرینچ پس از آن صورت گرفت که اردوغان اظهارات وی درباره اصلاحات حقوقی را نوعی فتنه انگیزی قلمداد کرد.
بولنت آرینچ که خود از موسسین حزب عدالت و توسعه ترکیه است خبر استعفای خود از مقام مشاور ریاست جمهوری این کشور را با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد.
آرینچ در این پیام اعلام کرده که از اظهاراتش در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی برداشت اشتباه شده و اظهارات وی کاملا در چارچوب برتری حقوق و حقوقمدار ی بوده است و برخی محافل به زعم خود اظهارات وی را به سوی اهداف مشخص کشانده اند.
آرینچ در گفتگویی تلویزیونی گفته بود به عنوان یک حقوقدان وقتی کیفرخواست و دادخواست برخی از افراد سیاسی (صلاح الدین دمیرتاش و عثمان کاوالا) را مطالعه می کنم می بینم که چقدر ناقص است.

آرینچ گفته بود آزادی و یا محاکمه این افراد در خارج از بازداشتگاه در چارچوب اصلاحات حقوقی که اخیرا اردوغان وعده آن را داده امکان پذیر است.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ها به اتهام ارتباط با گروه پ.ک.ک و عثمان کاوالا رئیس تشکل مدنی آناتولی به اتهام حمایت مالی و خط دهی به اعتراضات موسوم به گزی پارک زندانی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا