چچنروسیه

مسجد «قلب چچن» نماد روسيه

مسجد «قلب چچن» از ميان بناهای معرفی شده برای انتخاب به عنوان نماد كشور روسيه در مسابقه انتخاب نمادی برای اين كشور كه به‌تازگی برگزار شد، به همراه كاخ «كرملين»، عنوان نماد كشور روسيه را از آن خود كرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ايكنا، در اين مسابقه تعداد رأی‌هايی كه از سوی مردم سراسر روسيه به مسجد قلب چچن و كاخ كرملين در حومه مسكو، داده شد با ديگر بناها، تفاوت فاحشی داشتند و به عنوان دو نماد اصلی روسيه نامگذاری شدند.

مسجد «قلب چچن»، مسجد جامع چچن و بزرگ‌ترين مسجد اروپا است كه در «گروزنی»، پايتخت اين جمهوری واقع شده است.

اين مسجد كه با نام «احمد قادرف»، رئيس‌جمهوری سابق چچن مشهور است، دارای مناره‌های 62 متری است و براساس معماری «مسجد آبی» استانبول ساخته شده است.

مسجد قلب چچن ظرفيت بيش از 10 هزار نمازگزار را دارد. در كنار اين مسجد يك دانشگاه اسلامی، ‌يك مدرسه دينی و ‌يك كتابخانه اسلامی نيز وجود دارند.

مسجد قلب چچن در 16 اكتبر سال 2008 ميلادی در مراسمی با حضور «رمضان قادرف»، رئيس جمهوری كنونی چچن و فرزند «احمد قادرف» و ولاديمير پوتين، رئيس جمهوری كنونی و نخست‌وزير وقت روسيه افتتاح شد.

مسجد جامع چچن به عنوان بزرگترين مسجد اروپا و روسيه فعاليت‌های اسلامی گسترده‌ای دارد و موهبتی برای مردم چچن محسوب می‌شود كه پس از 60 سال صاحب مكانی برای به جای آوردن آداب و شعائر اسلامی خود شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا