آذربایجاناخبارعمومی

مسئول امور حمل و نقل کمیسیون اروپا:اتحادیه اروپا در صدد گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان است

مسئول امور حمل و نقل کمیسیون اروپا گفت : جمهوری آذربایجان شریک مهم اروپا است و اتحادیه اروپا درصدد گسترش همکاری با این کشور است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، هنریک هولولی روز سه شنبه در جریان بازدید از بندر بین المللی بازرگانی باکو افزود : این بندر مدرن جزو شبکه حمل و نقل ترانس اروپا به شمار می رود و اتحادیه اروپا از افزایش ظرفیت های عملیاتی و نیز تبدیل آن به مرکز لجستیکی و بازرگانی حمایت می کند.
وی افزود:جمهوری آذربایجان بعنوان مرکز حمل و نقل و لجستیکی که اروپا را به آسیا وصل می کند، دارای موقعیت راهبردی برای هر دو قاره است.
طالح زیاد اف مدیر کل بندر بین المللی بازرگانی باکو نیز گزارشی در باره ظرفیت های حمل و نقل این بندر جدید ارایه کرد و گفت: پس از اتمام کارهای ساخت و ساز در اواسط سال جاری ،بندر بین المللی باکو قادر به جابجای ۱۵ میلیون تن محموله و نیز صد هزار کانتینر خواهد بود.
وی افزود:با توجه به افزایش حمل و نقل میان اروپا و آسیا،بندر بین المللی بازرگانی باکو آماده مشارکت فعال در این روند است.
وی افزود:از ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی اجرای طرح حمایتی اتحادیه اروپا در راستای بهبود ظرفیت های عملیاتی بندر بین المللی بازرگانی باکو آغاز شده و در قالب این طرح سفر های آموزشی پرسنل این بندر به بنادر مهم اتحادیه اروپا از جمله آنتورپ ، هامبورگ ، کوپر و تریست برای کسب تجربه ، انجام گرفته است.
هنریک هولولی همچنین در دیدار با جمعی از اعضای باشگاه کارآفرینان ‘ Caspian European Club جمهوری آذربایجان گفت : جمهوری اذرربایجان جزو خانواده اروپا است و برقراری روابط نزدیک جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا به استفاده حد اکثر از ظرفیت های همه واحد های اقتصادی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان شهروندان کشورهای ما کمک خواهد کرد.
وی افزود: ما برای برقراری روابط نزدیک با جمهوری آذربایجان از طریق توافق حمل و نقل هوایی و همکاری دریایی که امکان می دهد جمهوری آذربایجان به جزو شبکه حمل و نقل ترانس اروپا تبدیل شود تصمیم قاطعانه داریم.
مسئول امور حمل و نقل کمیسیون اروپا که روز گذشته برای سفر چند روزه وارد جمهوری آذربایجان شده با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا