آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

مدیر رادیو برون مرزی آذری آران: پاشینیان با حمله به نیروهای نظامی آذربایجان خواست فشارهای سیاسی داخلی را کم کند

به دلیل وجود بیکاری و فشار اقتصادی در داخل ارمنستان، پاشینیان با حمله به نیروهای نظامی آذربایجان خواست فشارهای سیاسی داخلی را از خود کم کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمد قاضی دهی، مدیر رادیو برون مرزی آران و کارشناس مسائل آدربایجان در « میزگرد بررسی تحولات منطقه قفقاز با تاکید بر درگیرهای منطقه تووز» که روز سه شنبه به همت مرکز فرهنگی قفقاز اردبیل برگزار شد،  گفت: یکی از دلایلی که ممکن است ارمنستان دست به حمله به نیروهای آذربایجانی زده باشد به وضیعت اقتصادی ارمنستان و مهاجرت جوانان به دلیل بیکاری به کشورهای اروپایی و کاهش درآمد سرانه ارتباط پیدا می کند  و مردم در این زمینه معترض هستند.

وی گفت: ارمنستان برای انحراف افکار عمومی این عملیات نظامی را انجام داد تا پاشینیان بتواند به شعار خود که امنیت ملی پایه و اساس اقتصاد پویا است، به نوعی جامع عمل بپوشاند.

قاضی دهی افزود: از سوی دیگر به دلیل انجام مانورهای نظامی از سوی جمهوری آذربایجان در چند ماه گذشته و افزایش فشار بر پاشینیان در میان احزاب مخالف و از سوی مردم وی می خواست با این اقدام نظامی، از این انتقادات بکاهد.

قاضی دهی تصریح کرد: ارمنستان با انجام عملیات در نزدیکی شهر تووز و مسیرهای انتقال انرژی جمهوری آذربایجان می خواست به اروپای ها  بگوید این منطقه استراتژیک تحت سلطه من قرار دارد و از این طریق امتیازات لازم را از آن ها بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: دولت آذربایجان هیچ گونه اشتیاقی به جنگ ندارد و تنها می خواهد براساس گفتگو و مذاکرات، روند مناقشه قره باغ  را پیش ببرد.

وی نقش رژیم صهیونیستی در این حمله را موثر خواند و گفت: ارمنستان سیستم های شناسایی نظامی به روزی ندارد که بتواند مناطق  جمهوری آذربایجان را زیر نظر بگیرد و حضور یک ژنرال آذربایجانی را  در منطقه رصد کرده و آن را به شهادت برساند. گفته می شود رژیم صهیونیستی در انتقال اطلاعات مربوط به محل حضور این ژنرال بلند پایه آذری دست داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا