آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

مدیرعامل راه آهن کشور: عضویت دایم ایران در CIS حمل و نقل ترانزیتی کشور را رونق می دهد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پذیرش عضویت دائم ایران در هفتادمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای CIS ( کشورهای مستقل همسود) در هلسینکی فنلاند، اظهار داشت: این عضویت فرصت خوبی را برای رونق حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کشور فراهم می کند و موجب توسعه ترانزیت ریلی بین کشورهای آسیای میانه و ایران می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رسولی با بیان اینکه در این اجلاس عضویت ایران با اکثریت آرا از عضو ناظر به عضو پیوسته ارتقا یافت، ادامه داد: با این اقدام ایران در این شورا حق رای پیدا کرد و به پروتکل ها و کنوانسیون ها این شورا پیوست.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ارزشمند شروع شده است، یادآوری کرد: عضویت در این شورا موجب فعال شدن بیشتر کریدور شمال – جنوب از اروپا به طرف آسیای جنوب شرقی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه ترانزیت در کریدور شمال – جنوب یک قطعه مفقوده رشت – آستارا به طول ۱۶۴ کیلومتر وجود دارد که اگر این قطعه وصل شود بار از اروپا می تواند مستقیم به بندرعباس، بنادر جنوبی ایران و برعکس ترانزیت و جابجا شود.

رسولی افزود: در این راستا اسناد مناقصه قطعه ۴۰ کیلومتری رشت – آستارا آماده شده و به زودی توسط شرکت ساخت و توسعه راه های کشور مراحل مناقصه آن انجام و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس راه آهن ترکیه به ایران گقت: مذاکرات کارشناسی برای اتصال راه آهن دو کشور صورت گرفته و به زودی این قطار از مسیر تهران – تبریز – وان – آنکارا راه اندازی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا