آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

مخالفت رییس مجلس جمهوری آذربایجان با فراخوان جنگ برای آزادی قره باغ

رییس مجلس جمهوری آذربایجان با فراخوان ها جنگ برای آزادی قره باغ مخالفت کرد و گفت: « اگر در مذاکرات درباره مناقشه قره باغ فراخوان جنگ بدهیم، چه کار می توانیم بکنیم؟ اگر می توانیم مناقشه را از طریق صلح حل کنیم، چرا باید فراخوان جنگ بدهیم؟ »

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری ریپورت جمهوری آذربایجان، اوکتای اسدوف، رییس مجلس جمهوری آذربایجان گفت: در متن توافق نامه همکاری راهبردی جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا که قرار است ۱۳ مه امضاء شود، تعلق قره باغ کوهستانی به جمهوری آذربایجان ذکر شده است.
رییس مجلس جمهوری آذربایجان مخالفان امضای توافق نامه همکاری راهبردی جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا را وابسته به ارمنستان دانست و گفت: این توافق نامه به نفع مردم جمهوری آذربایجان خواهد بود.
از سوی دیگر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد هنوز هیچ تاریخی برای امضای متن نهایی توافق نامه راهبردی این کشور با اتحادیه اروپا تعیین نشده است.
مخالفان دولت جمهوری آذربایجان درباره مخفی نگه داشته شدن متن این توافق نامه که مقامات دولتی می گویند تدوین متن آن مراحل نهایی خود را طی می کند، اظهار نگرانی کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا