آذربایجاناخبارعمومی

مخالفت با درخواست شورای ملی برای برگزاری تجمعات در باکو

فرمانداری باکو ضمن مخالفت با برگزاری تجمعات شورای ملی مخالفان در باکو، با برگزاری این تجمع در روستای لوکباتان در حومه باکو موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری ینی مساوات، شورای ملی اعلام کرده است در صورتی که فرمانداری باکو با دو محل پیشنهادی این شورا در باکو برای برگزاری تجمع مخالفت کند، این تجمع بدون مجوز در میدان ۲۸ ایستگاه ۲۸ مه باکو در روز دوم نوامبر برگزار خواهد شد.

تجمع مردمی قبلی که به دعوت شورای ملی در ۱۹ اکتبر در میدان ۲۸ مه برگزار شد، با دخالت گسترده و دستگیری و ضرب و شتم شدید تجمع کنندگان از سوی پلیس مواجه شد.

در پی این تجمع، رییس جمهوری آذربایجان با برکناری چند تن از مقامات عالیرتبه از جمله رامیز مهدی اف، رییس کهنه کار نهاد ریاست جمهوری و انتقال وی به ریاست آکادمی ملی علوم تلاش کرد توجهات عمومی را به شروع آنچه اصلاحات سیاسی در دولت خوانده می شود، جلب کند. اما، مخالفان دولت این تغییرات در هیات حاکمه را اصلاحات واقعی ندانسته و تلاشی برای انحراف اذهان عمومی خوانده اند. در نتیجه یکی دیگر از تغییرات در هیات حاکمه جمهوری آذربایجان، وزارتخانه های مالیات و اقتصاد و کمیته املاک و سازمان مقابله با انحصارات ادغام شدند و میکائیل جباروف، وزیر پیشین مالیات و از مهره های نزدیک به رژیم صهیونیستی و رییس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی برای تصدی این وزارتخانه جدید از رییس جمهوری آذربایجان حکم گرفت.

مخالفان این وزارتخانه را «سوپر وزارت» نامیده اند و می گویند ادغام وزارت مالیات و دو سازمان دولتی دیگر در وزارت اقتصاد، هیچ مشکلی از مشکلات معیشتی مردم جمهوری آذربایجان را حل نخواهد کرد و معترضان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا