آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

مخالفان دولت ارمنستان خواستار استعفای پاشینیان شدند

جمعی از مخالفان دولت ارمنستان با اجتماع در برابر مقر دولت این کشور، خواستار استعفای نیکول پاشینیان از مقام نخست وزیری ارمنستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: مخالفان دولت ارمنستان در میدان جمهوری ایروان در برابر مقر نخست وزیری اجتماع کرده و شعارهایی علیه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان سر می دادند.

دهها مامور پلیس ضدشورش ارمنستان در میدان جمهوری مستقر شده و برای مقابله با هرگونه اقدام تحریک آمیز ازسوی معترضان آماده شده بودند.

شماری از مخالفان دولت ارمنستان خواستار دیدار با پاشینیان و پاسخگویی وی در مورد توافقنامه صلح قره باغ شدند.

معترضان که شمار آنها به چند هزار نفر می رسید پلاکاردهایی با مضمون استعفای پاشینیان و رد توافقنامه صلح قره باغ در دست داشتند.

رسانه روسی اعلام کرد که بر اساس اطلاعات رسمی، در جنگ قره باغ بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از طرف ارمنستان کشته شدند و مخالفان دولت این کشور پاشینیان را مسئول این وضع می دانند.

مخالفان دولت ارمنستان دو روز پیش هم وارد ساختمان دولت و پارلمان شده و چند ساعت به تخریب و غارت اموال پرداخته و رئیس پارلمان ارمنستان را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 این اعتراضات در حالی برگزار شد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان تصمیم به موقع برای توقف جنگ در قره باغ گرفت.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا