آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

محکومیت عملیات تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی از سوی حزب کردی-اسلامی هدی پار ترکیه

رهبر کردی- حزب اسلامی هدی پار ترکیه علمیات تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی را به شدت محکوم کرده و خواستار ایستادگی امت اسلام در مقابل زیاده خواهی آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اسحاق ساغلام رهبر حزب کردی-اسلامی هدی پار ترور سردار سلیمانی در عراق از سوی آمریکا را بشدت محکوم کرد.

وی طی بیانیه‌ای با اشاره به شهادت رهبران نظامی ایران و عراق از سوی آمریکای امپریالیست یادآور شد: عملیات نظامی در داخل یک کشور و نقض حاکمیت ملی آن با قوانین حقوق بین‌الملل مغایر است. هیچ توجیهی نمی‌تواند به این اقدام مشروعیت بخشد و این یک اقدام تروریستی است.

رهبر حزب کردی- اسلامی هدی پار با بیان اینکه آمریکا هر فرد یا نهادی که مانع تحقق اهداف امپریالیستی‌اش شود را با حمله از سر راه برمی‌دارد، یادآور شد: این نگاه نه تنها برای یک منطقه بلکه برای صلح و ثبات در کل دنیا خطرناک است.

ساغلام با تاکید بر اینکه آمریکا رهبر جنگ با اسلام است، گفت: مقامات این کشور بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نبوده و تنها منافع خود را جستجو می‌کنند و هر فردی که این منافع را به خطر اندازد را مورد حمله قرار می‌دهند. اگر ما بر خلاف توصیه خداوند از ایستادگی عقب نشینی کنیم عزت امت اسلام از بین خواهد رفت.

پیش از این حزب سعادت و وطن نیز این اقدامی تروریستی از سوی آمریکا را محکوم کرده بودند.

مقامات رسمی ترکیه در گفت‌وگو با همتایان خود نیز این عملیات تروریستی و شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفته بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا