آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

محکومیت دستگیری روحانی مبارز جمهوری آذربایجان از سوی جمعی از خبرنگاران و انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه اردبیل

انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه اردبیل و جمعی از خبرنگاران استان با انتشار بیانیه ای دستگیری روحانی مبارز آذربایجانی و کشتار مسلمانان مظلوم هند را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه اردبیل و جمعی از روزنامه نگاران استان با انتشار بیانیه ای دستگیری روحانی مبارز آذربایجانی حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان و کشتار مسلمانان مظلوم هند را محکوم  و این اقدامات را تحت نفوذ صهیونیست ها و در راستای مبارزه با بیداری مسلمانان و ایستادگی آن ها در مقابل صهیونیزم و شیطان بزرگ آمریکا خواندند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:
دستگیری و بازداشت حجت الاسلام حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان و از روحانیون سرشناس آن کشور یادآور بخشی از سخنان مقام معظم رهبری است که می فرمایند: مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است به نحوی که آنان هیچ گونه نگرانی نسبت به مسائل مذهبی از ناحیه دولت نداشته باشند.
حاج الهام علی اف به عنوان یک روحانی متعهد و طرفدار جبهه مقاومت، توسط نیروهای امنیتی دولت آذربایجان احضار و بدون ارائه دلایل و مدارک زندانی می شود.
مسلما اقدامات این چنینی در ارتباط با حرکت های سنجیده و بیداری ملت مسلمان دنیا نمی تواند کوچکترین تأثیر بازدارنده داشته باشد. اعتقاد بر این است که بازداشت این روحانی مبارز تحت نفوذ صهیونیست ها و در راستای مبارزه با بیداری مسلمانان و ایستادگی آن ها در مقابل صهیونیزم و شیطان بزرگ آمریکا انجام پذیرفته باشد.
تجربه نشان داده است که در سال های اخیر همه اقدامات اسلام ستیزانه دولت آذربایجان با نتیجه عکس مواجه شده است و استقبال چشمگیر جوانان از روحانیت مبارز آن کشور دلیل قاطع و محکمی در ناکام ماندن تلاش های دشمنان اسلام به شمار می رود.
همچنین کشتار مسلمانان هند توسط هندوهای افراطی و عده ای نژادپرست و افراط گرا دل مسلمانان جهان را به درد آورده است. بدون شک این حملات بی رحمانه به مسلمانان هند نمی تواند بی ارتباط با سفر اخیر رئیس جمهور منحوس آمریکا به آن کشور باشد. آمریکایی که در همه حال برای نشان دادن خوی استکباری خود از هیچ اقدام غیر انسانی و ددمنشانه کوتاهی نمی کند.
انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه اردبیل و جمعی از خبرنگاران استان ضمن محکوم کردن بازداشت روحانی مبارز آذربایجان و دستگیری و سرکوب و کشتار مسلمانان هند، همه آزدی خواهان جهان را به حمایت از حجت الاسلام حاج الهام علی اف فراخوانده و امید است اقدامات مناسبی برای توقف اعمال وحشیانه هندوهای افراطی از طرف دستگاه دیپلماسی کشورمان انجام پذیرد و همه ظرفیت های موجود برای تحقق این عمل مورد بهره برداری قرار بگیرد.
انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه اردبیل و جمعی از خبرنگاران استان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا