آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستانویژه

محکومیت جنایت اخیر رژیم سعودی از سوی سازمان های اسلامگرای قفقاز

گروه ها و سازمان های اسلام گرای قفقاز با صدور بیانیه هایی جنایت رژیم سعودی در اعدام شیعیان و عالمان اسلامی را محکوم کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلامین سسی، «حزب اسلام آذربایجان» با اشاره به وابستگی رژیم سعودی به آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت: « سفارشی بودن جنایات رژیم سعودی عیان است. تعهد آمریکا به حفظ حاکمیت خانواده سعودی، همچنان موجب بریده شدن سرهای زیادی خواهد شد. »
«حزب اسلام آذربایجان» افزوده است: « فقدان مقاومت شایسته بین المللی در مقابل جنایت ضدبشری رژیم سعودی، جنایاتی از قبیل کشتار تروریستی مردمان یمن و سوریه با بمباران مدارس و بیمارستان ها و قتل و تکه تکه کردن افرادی همچون جمال قاشقچی، روزنامه نگار منتقد که در کنسولگری سعودی در ترکیه کشته و قطعه قطعه شد و دیگر جنایات مشابه، امکان تکرار خواهد داشت. »
«حزب اسلام آذربایجان» افزوده است؛ «آمریکا با استفاده از واقعه ۱۱ سپتامبر، عربستان سعودی را بطور کامل تحت کنترل خود درآورد و هم اکنون حاکمیت عربستان را دولت ترامپ هدایت می کند و اقدامات آن برای برهم زدن ثبات منطقه و اقدامات ضداسلامی و ضدملی براساس سناریوهای آمریکایی انجام می شود. اقدامات پادشاهی سعودی علیه مردم عربستان، از دشمنی مبنایی رژیم سعودی با مبانی اسلام ریشه می گیرد. جامعه جهانی را به جلوگیری از اقدامات تروریستی و قتل عام های رژیم سعودی فرا می خوانیم.»
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی وطن اوغروندا ، «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن سربریده شدن انسان های بی گناه در عربستان سعودی نوشت: « در میان ۳۷ نفری که در عربستان سر بریده شده اند، ۳۲ نفر از پیروان اهل بیت (ع) هستند که اعدام آنها صرفا بخاطر عقیده و افکارشان و مخالفتشان با رژیم سعودی بوده است. این اعدام ها بر خلاف حقوق اسلامی و قوانین بشری است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست. حمایت رژیم سعودی از گروه های تروریستی نشان می دهد که این رژیم هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد و در حال خیانت به دین اسلام است. »
«جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان از سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی می خواهد برای متوقف کردن فوری جنایات رژیم سعودی اقدام کنند.
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی  ۲۴ نیوز، «اداره عالی دینی مسلمانان سراسر گرجستان» با صدور بیانیه ای با محکوم کردن بریده شدن سرهای ۳۲ تن از شیعیان عربستانی که اکثر آنها را عالمان دینی تشکیل می دادند، نوشت: « این افراد که تنها گناهشان شیعه بودنشان بود، در واقع چشمان بینا و زبان گویا و مغزهای متفکر جامعه بودند و بخاطر مطالبه آزادی و حقوق مردم و بیان افکار متفاوت، به اعدام محکوم شده اند. ما مسلمانان گرجستان اعدام پیروان یک مذهب و عقیده را به عنوان «ترور عقیده» محکوم می کنیم و بر عاملانش لعنت می فرستیم و خواهان توقف این جنایات رژیم سعودی هستیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا