آذربایجاناخبارایرانعمومی

محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان از سوی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بازداشت حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان را محکوم کردند. 

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آنا، اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در محکومیت بازداشت حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان بيانيه‌ای صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

و (مومنان) به هنگامی که مورد ستم واقع می‌شوند به دفاع از خویشتن برمی‌خیزند و بزودی آنها که ستم کردند می‌دانند که بازگشتشان به کجاست.

( سوره شعراء آیه ٢٢٧ )

امروزه شاهد آن هستیم که جهان اسلام هر روز با مسائلى روبرو می‌شود که هیچ انسان آزاده‌ ای نمى‌تواند نسبت به آنها بى تفاوت باشد و این روزها، خبر بازداشت حاج الهام علی‌اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان در کنار خبر دردآور کشتار مسلمانان مظلوم هند موجب تأثر و تعجب جهانیان شده است.

خبر بازداشت حاج الهام علی‌اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر بار دیگر موجبات نگرانی شدید امت اسلامی و آزادگان جهان شده است.

اقدام نابخردانه دولت آذربایجان علیه این فقیه مجاهد علاوه بر نقض حقوق بشر و شهروندی ایشان، نقض آشکار حقوق مسلمانان آذربایجانی در داشتن حق آزادی بیان در انتقاد از دولت حاکم بر این کشور می باشد.

تردیدی نیست که این عمل غیر انسانی، موجب شعله‌ور شدن احساسات مسلمانان آذربایجانی و شکل گیری جبهه‌ای سرسخت علیه دولت حاکم بر این کشور خواهد شد.

اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن محکوم کردن این اقدام مغایر با عرف دولت آذربایجان در برخورد با منتقدین، به دولتمردان جمهوری آذربایجان در مورد عواقب بازداشت حاج الهام علی اف و پنج تن دیگر از فعالین مسلمان هشدار می‌دهد و تأکید می‌کند که این اتحادیه دانشجویی، همواره حمایت از مسلمانان مظلوم و دفاع از حقوق انسانى آنان را در سراسر جهان فارغ از مرزبندی های جغرافیایی اولویت خویش دانسته و وحدت و بیدارى اسلامى را تنها راهبرد معقولانه در مقابل اعمال اسلام ستیزانه و اقدامات تفرقه افکنانه می‌داند.

در پایان این اتحادیه دانشجویی از دستگاه دیپلماسی کشور تقاضامند است با توجه به اقدامات اسلام ستیزانه دولت آذربایجان بالاخص بازداشت حاج الهام علی اف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را در قبال این کشور تغییر دهد و با دعوت از تمامی دولت‌های مستقل، مردم جهان و شخصیت‌ها و چهره‌های اسلامی برای یاری مظلومان و حمایت از حقوق عادلانه آنها اقدام نماید.

والسلام

اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا