آذربایجاناخبارعمومی

محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان از سوی جمعی از اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی

جمعی از اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی، اقدام غیر اسلامی و غیرانسانی دولت آذربایجان را در بازداشت حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان را محکوم کرده و از مسئولان دولت آذربایجان خواستند در سرزمین اسلام و شیعه، به علاقه‌مندان به اسلام حرمت نهاده و حقوق اولیه آنها را خدشه دار ننمایند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمعی از اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه ای بازداشت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام و پنج عضو جنبش اتحاد مسلمانان را محکوم کردند.
متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
(و به زودی آنها که ستم کردند می دانند بازگشت شان به کجاست) سوره شعرا
جهان اسلام و امت مسلمان با چالش‌های عدیده داخلی و خارجی روبرو بوده و این چالش‌ها مانعی مهم در برابر اراده مسلمانان برای تحقق جامعه، نظام و تمدن اسلامی است. چالش خارجی از جانب استکبار جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا و ولیده نامشروع آن صهیونیسم جهانی و رژیم غاصب اسرائیل مدیریت می شود. چالش داخلی نیز توسط حکام سرسپرده فاسد و ضعیف النفس برخی از کشورهای اسلامی بر مسلمانان تحمیل می شود. حاکمان فاسدی که به بهاء خیانت به قرآن و اسلام، خلاف مصالح امت اسلامی و منافع ملی کشورشان، دست در دست شیطان بزرگ و ایادی آن، گذاشته و رو سیاهی و تباهی تاریخی را به جان می خرند. امروز بازداشت و دستگیری ناعادلانه و خلاف موازین اسلامی و حقوق بشری حاج الهام علی‌اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان در دومین کشور شیعه جهان (جمهوری آذربایجان) دل بسیاری از آزادمردان و شیعیان علی بن ابیطالب (ع) را به درد آورد. چرا باید به دستور اجانب خارجی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و با دست حاکمان داخلی، شاهد قطع حقوق اولیه انسانی و اسلامی حاج الهام علی اف ها در کشور خودشان باشیم؟ آیا معنای حقوق بشر، حرمت آزادی بیان و افکار و حقوق شهروندی در جمهوری آذربایجان، به اسارت کشیدن علاقه‌مندان به اسلام و وطن می باشد؟ آیا مسلمانان، هم در قلمرو یک کشور غیر اسلامی (هند) و هم باید در یک کشور اسلامی ( جمهوری آذربایجان ) باید از حقوق خود محروم بمانند؟
ما جمعی از اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی، اقدام غیر عادلانه، غیر اسلامی و غیرانسانی دولت آذربایجان را در بازداشت حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» را محکوم کرده و از مسئولان دولت آذربایجان می‌خواهیم در سرزمین اسلام و شیعه، به علاقه‌مندان به اسلام و پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان علی بن ابیطالب (ع) و حسین بن علی(ع) حرمت نهاده و حقوق اولیه آنها را خدشه دار ننمایند. همچنین از جمیع آزادیخواهان جهان و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و نهادهای حقوق بشر جهانی، خواستاریم اقدام مناسب دیپلماتیک و حقوقی را در راستای احقاق حقوق شهروندان آذربایجان و خصوصا اسلامگرایان این کشور مبذول نمایند.
نصر من الله و فتح قریب
جمعی از اساتید تشکل های دانشگاه های آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا