آذربایجاناخبارعمومی

محکومیت اعمال فشار و تعقیب بر علیه روزنامه نگاران در جمهوری آذربایجان

فریدوم هاوس ( سازمان مردم نهاد فعال در زمینه حقوق بشر)، اعمال فشار و تعقیب بر علیه روزنامه نگاران در برخی از کشورها از قبیل؛ جمهوری آذربایجان، ترکیه، اوکراین و… را محکوم نمود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری توران، بیانیه صادره در نشست ورشو که تحت عنوان «توسعه بشری» توسط موسسه فوق الذکر برگزار گردید موید این نکته است که در کشورهای یاد شده تعقیب و فشار علیه روزنامه نگاران تمامی ندارد.

همچنین در بیانیه تاکید گردیده که اقلیتهایی به دنبال تامین و صیانت از حقوق شهروندی و آزادیهای مدنی خویش هستند، همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات مورد تعقیب قرار میگیرند.

از مصادیق بارز موضوع حاضر فشار و تضییق بر علیه «خدیجه اسماعیل اوا» روزنامه نگار و فعال سیاسی می باشد که مدتی است در مورد سیاست حاکمیت جمهوری آذربایجان مبنی بر تخریب و ترور شخصیت افراد بررسی انجام می دهد، همچنین «سوینج عثمان قیزی» روزنامه نگار ساکن آمریکا و «اکرام رحیم اوا» سردبیر سایت «رئاللیق.اینفو» را میتوان نام برد.

فریدوم هاوس در بیانیه صادره در نشست ورشو اذعان داشته، امنیت روزنامه نگاران ریشه و اساس آرمانهای دموکراتیک است که بنیان سازوکار سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آن بنا شده است.

درخواستها و انتظارات محوری موسسه فریدوم هاوس از کشورها طی بیانیه صادره در نشست ورشو به قرار ذیل می باشد؛

۱- بررسی دقیق اقدامات بر علیه روزنامه نگاران و مجازات افراد خاطی.

۲- پایان دادن به آزار و اذیت روزنامه نگاران منتقد و تامین امنیت و آزادی ایشان.

۳- بهبود قوانین مربوط  به مطبوعات و آزادی بیان و رسانه.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا