آذربایجاناخبارعمومی

محاکمه ۳ تن از شهروندان جمهوری آذربایجان به اتهام تامین مالی گروه های تروریستی فعال در سوریه

محاکمه تنی چند از شهروندان جمهوری آذربایجان به اتهام تامین مالی تروریست های فعال در سوریه در دادگاه جرایم سنگین باکو پایتخت این کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری «حقین.آذ»، دادگاه جرایم سنگین باکو پرونده  «ساحل ابراهیم اف» ۲۹ ساله، «القار آقایف» ۲۸ ساله و «نامیگ محمد اف» ۲۷ ساله، سه شهروند جمهوری آذربایجان را به اتهام کمک مالی به تروریست ها در سوریه آغاز کرد.

بر اساس گزارش های منعکس شده در پرونده قضایی، این سه شهروند آذربایجانی بیش از ۵۰۰ هزار منات ( نزدیک به  ۳۰۰ هزار دلار ) از پیروان فرقه سلفی در جمهوری آذربایجان جمع آوری کرده و برای گروه های تروریستی فعال در سوریه ارسال کرده اند. این در حالی است «سامیر ابراهیم اف» برادر «ساحل ابراهیم  اف» در کنار تروریست ها در درگیری های نظامی در سوریه مشارکت داشته است.

طبق محتویات پرونده، افراد یاد شده کمک مالی بیش از ۵۰۰ هزار منات را نیز در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی برای تروریست ها در سوریه ارسال کرده اند.

در جریان رسیدگی به این پرنده همچنین مشخص شد، بخشی از این کمک مالی برای تروریستها را مادر ساحل «ابراهیم اف» از جمهوری آذربایجان به ترکیه منتقل کرده است.

بنا به این گزارش، نهادهای قضایی جمهوری آذربایجان نخستین بار است پرونده تامین مالی تروریست های فعال در سوریه را رسیدگی می کنند.

لاز م به ذکر است؛ مسوولان امنیتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش اعلام کردند، در مجموع نزدیک به یک هزار نفر از شهروندان این کشور برای مشارکت در درگیری های نظامی در سوریه و  عراق به گروه های تروریستی فعال در این کشور پیوسته و بسیاری از آنها در این درگیری ها کشته شدند. همچنین بخشی از این افراد که در مراحل بعدی به جمهوری آذربایجان بازگشتند، توسط نیروهای امنیتی این کشور شناسایی و بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا