آذربایجاناخبارعمومی

محاکمه تنی چند از شهروندان آذری عضو عناصر تروریستی در دادگاه جرایم سنگین باکو

محاکمه تنی چند از شهروندان جمهوری آذربایجان به عنوان عناصر تروریستی که در درگیری های نظامی در سوریه مشارکت داشتند در دادگاه جرایم سنگین باکو آغاز شده است.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری حقین. آذ، دادگاه جرایم سنگین باکو پرونده «روشن رحیم اف» ساکن شهر باکو، «مهمان قارایف» و «عظیم عبدالله اف» هر دو ساکن شهر سومقایت واقع در ۳۰ کیلومتری شمال پایتخت جمهوری آذربایجان را رسیدگی کرد و آنها را به مشارکت در درگیری های نظامی در کنار گروه های تروریستی در سوریه متهم شناخته است.

بر اساس پرونده جنایی «روشن رحیم اف» و «مهمان قارایف» شهروندان جمهوری آذربایجان به ترتیب ۴۲ و ۳۷ ساله در سال ۲۰۱۳ میلادی از طریق خاک ترکیه عازم سوریه شده و با پیوستن به گروه های تروریستی «جبهه النصره» و «جندالشام » در درگیری های نظامی این کشور شرکت داشتند.

این افراد مدتی بعد از طریق ترکیه به جمهوری آذربایجان بازگشتند و در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی از توسط نیروهای انتظامی این کشور بازداشت شدند.

«عظیم عبدالله اف» متهم دیگر نیز در جلسه دادگاه جرایم سنگین اذعان کرد که تعداد ساکنان شهر سومقایت که از گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق حمایت کردند به ۱۷۰ نفر می رسید و آنها بعنوان گروه «جماعت سومقایت» معروف بودند و در مراحل بعدی همه این افراد برای شرکت در درگیری های نظامی راهی ترکیه شده و از طریق این کشور به گروه تروریستی «جند الشام » در سوریه پیوستند.

مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش اعلام کرده بودند  بیش از یک هزار شهروند این کشور تحت تاثیر تبلیغات مضر گروه های افراطی برای شرکت در درگیری های نظامی راهی سوریه و عراق شده و اکثریت آنها در این درگیری ها کشته شدند.

جمهوری آذربایجان در قالب مبارزه با تروریسم تعدادی از این افراد که در مراحل بعدی به این کشور بازگشتند بازداشت و محاکمه و عده ای از آنها را نیز سلب تابعیت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا