آذربایجاناخبارعمومی

لغو جشن های نوروزی در جمهوری آذربایجان به دلیل شیوع ویروس کرونا

هیأت دولت جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه تصمیم گرفت؛ به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا جشن‌های نوروزی در باکو و دیگر شهرهای این کشور لغو شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ستاد عملیاتی ویژه در هیأت دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تصمیماتی با مشاوره کارشناسان، اتخاذ شده است.

جشن نوروز در جمهوری آذربایجان مصادف با ۲۰ مارس جاری (اول فروردین ۱۳۹۹) بوده و روزهای ۲۰ الی ۲۷ مارس (یکم تا هشتم فروردین آتی) در این کشور تعطیل رسمی اعلام شده است.

ستاد عملیاتی ویژه هیأت دولت جمهوری آذربایجان همچنین با توجه به وجود خطر شیوع کرونا در اماکن تجمع مردم، امروز (سه‌شنبه) توصیه کرد که در ماه‌های پیش‌رو، مراسم‌ عروسی لغو و از برگزاری گسترده مراسم‌ عزاداری جلوگیری شود.

در همین حال، «هانده هارمانچی» مسوول نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری آذربایجان بیان کرد که  این کشور در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

هارمانچی در نشست خبری امروز افزود: نهادهای جمهوری آذربایجان سعی دارند موارد ابتلای به کرونا را در مرزهای این کشور شناسایی و از شیوع آن در داخل کشور جلوگیری کنند.

بنا به گزارش رسمی تا به حال ۱۱ نفر در جمهوری آذربایجان به کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۰۰ نفر نیز مشکوک به ابتلا به این ویروس در قرنطینه به سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا