آذربایجاناخبارعمومی

قرنطینه ۵۰۰ نفر مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

یاقوت قارایوا، مقام نهاد دولتی بهداشتی (طبیب) جمهوری آذربایجان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ فرد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان در قرنطینه قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قارایوا امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری افزود: در حال حاضر سه نفر مبتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان بسر می برند  و وضعیت آنها پایدار است و درمان این افراد ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به دنبال به کار گیری رژیم مرزی ویژه، ۲۷۶ آذری از ایران به جمهوری آذربایجان منتقل شده و معاینه این افراد در قالب اقدامات پیش بینی شده در قرنطینه  انجام می گیرد.

این مقام بهداشتی جمهوری آذربایجان ادامه داد: برای شناسایی ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان ابزار تست کافی در دسترس می باشد.

قارایوا همچنین هدف از اقدام دولت باکو در زمینه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در جمهوری آذربایجان را اجرای تدابیر پیشگیرانه از گسترش ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد و گفت: توصیه ما به اولیای کودکان جلوگیری آنها از حضور فرزندانشان در اماکن بسته با تجمع افراد می باشد.

دولت جمهوری آذربایجان ۱۳ اسفند تمامی مدارس و دانشگاه های این کشور را به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات ضدعفونی به مدت یک هفته تعطیل کرد.

همچنین واسف علی اف، عضو گروه کاری مقابله با امراض عفونی نهاد دولتی بهداشتی (طبیب) گفت که آزمایشات کرفته شده از افراد در قرنطینه در جمهوری آذربایجان وجود ویروس کرونا  در آنها را تایید نکرده است.

وی افزود: تا به حال در هیچ یک از این افراد که اکثریت آنها اتباع جمهوری آذربایجان هستند ویروس کرونا شناسایی نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا