اخبارترکیه

قاضی صادر کننده حکم بازداشت داعشی ها در ترکيه، بازداشت شد

در گزارش های مطبوعاتی در ترکیه فاش شد قاضی صادر کننده حکم برای یکی از چهره های معروف وابسته به گروه تکفیری صهیونیستی داعش در ترکیه، به زندان افتاده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، به نقل از واحد مرکزی خبر، بر اساس این گزارش ها (قاضی متین اوزچالیک) که در سال 2007 (خالص بایانجوک) معروف به (ابو حنظله) را به اتهام وابستگی به القاعده به شش سال حبس محکوم کرده بود و همین متهم اخیرا به دلیل وابستگی به گروه تکفیری صهیونیستی داعش بازداشت شده است، به زندان افتاد.

اوزچالیک چهار ماه پیش به اتهام صدور حکم آزادی برای گروهی از روزنامه نگاران و افسرانی که در پی گشوده شدن پرونده فساد و رشوه علیه برخی از وزرای کابینه (سال 2013 ) به موجب احکام غیر قانونی به زندان افتاده بودند، دستگیر شد.

روزنامه بوگون چاپ ترکیه نیز نوشت افسر پلیسی که پیش از این در بازداشت بایانجوک، که در حال حاضر عضوی از داعش است، دست داشت حال در زندانی سلیوری استانبول به سر می برد.

این اتفاقات سبب شد تا کاربران اینترنتی در شبکه های مجازی مطالبی را منتشر کنند که در آنها آمده است، دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه پس از متهم شدن به فساد و رشوه، دادستان ها و افسران پلیس را که به معنی واقعی کلمه در پی مبارزه با تروریسم هستند بازداشت و زندانی می کند.

پلس ترکیه پس از انفجار تروریستی اخیر در شهر سروچ از توابع استان شانلی اورفا در جنوب ترکیه، خالص بایانجوک یا ابوحنظله را به اتهام اعزام ستیزه جویان داعشی به منطقه وقوع عملیات تروریستی بازداشت کرد. بایانجوک یک سال و نیم قبل در چارچوب یک طرح امنیتی به فرماندهی سردار بایراق توتان مدیر پیشین شعبه مبارزه با تروریسم شهر وان- جنوب ترکیه- بازداشت شده بود اما در کمال شگفتی این فرمانده امنیتی به دلیل همین اقدام بازداشت شد و به دستور مستقیم دولت و رئیس جمهوری در زندان سلیوری استانبول زندانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا