آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

فعال فرهنگی جمهوری آذربایجان: شهادت سردار سلیمانی به گفتمان مقاومت در جمهوری آذربایجان جان بخشید

آزاد سلام‌زاده، فعال فرهنگی جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه مردم این کشور عشق و علاقه خاصی به سردار سلیمانی دارند، اظهار کرد: خون سردار سلیمانی جان دوباره‌ای به گفتمان مقاومت، به‌ ویژه کاربران فضای مجازی، بخشید.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آزاد سلام‌زاده گفت: موج عشق به سردار سلیمانی خارج از کنترل بود و حتی قدرت‌هایی که مخالف این جریان بودند و می‌خواستند در مقابل آن بایستند، نتوانستند این موج را کنترل و متوقف کنند، چرا که سردار سلیمانی متعلق به ایران نبود و همه جهان اسلام و همچنین مردم جمهوری آذربایجان به ایشان عشق و علاقه نشان دادند و این شهید مقاومت شخصیتی داشت که آوازه آن به فراتر از مرزهای ایران رسیده بود.

مسئول هیئت اعزامی دوستداران سردار سلیمانی از جمهوری آذربایجان به ایران بیان کرد: دینداران جمهوری آذربایجان در مقابل بدخواهان و مخالفان سردار سلیمانی ایستادند و برنامه‌هایی را برای بزرگداشت این سردار شهید برگزار کردند، در حالی که دو جریان مخالف و موافق سردار سلیمانی در جمهوری آذربایجان شکل گرفت و کسانی که موافق اندیشه‌های سردار بودند، سعی داشتند شهادت ایشان را گرامی بدارند.

سلام‌زاده گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی آیین‌هایی خودجوش و مردمی در جمهوری آذربایجان برگزار شد، حتی مردم به نیت سردار نذری می‌دادند و افراد زیادی از جمله دوستان نزدیکم برای شرکت در تشییع ایشان و تدفین در کرمان به ایران آمدند.

سلام‌زاده که مسئول اجرایی خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی ایران در باکو نیز هست، در باره برنامه‌های این مرکز با محوریت سردار سلیمانی گفت: خانه شهریار رایزنی فرهنگی ایران در باکو به همین مناسبت یادواره سردار سلیمانی را در قالب مسابقه در رشته‌های مختلف همچون عکس، نقاشی و دل‌نوشته برگزار کرد و در پایان با معرفی برترین‌های این مسابقه، آنان را برای شرکت در مراسم چهلم سردار سلیمانی در ایران به تهران اعزام کرد.

وی تصریح کرد: این هیئت طی چند روز گذشته در برنامه‌های ویژه بزرگداشت شهید سلیمانی حضور یافت و در مراسم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران نیز احساسات خود را به سردار مقاومت با آثار هنری از جمله نقاشی سردار سلیمانی ابراز کردند و این نقاشی که اثری از فضولی شفیع‌اف، نقاش جمهوری آذربایجان است برای اهدا به رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) یا سردار قاآنی به رئیس این سازمان اهدا شد.

سلام‌زاده با بیان اینکه دوستداران سردار سلیمانی در جمهوری آذربایجان به یاد سردار ختم قرآن برگزار کرده‌اند، گفت: یکی از آداب مرسوم در میان مسلمانان جمهوری آذربایجان این است که پس از اینکه شخصی از دنیا می‌رود، به نیت او قرآن می‌خوانند. درباره سردار سلیمانی هم همین طور بود و در شهرها و روستاهای این کشور محافل ختم قرآن به یاد سردار سلیمانی برگزار و ثواب خواندن قرآن به روحشان هدیه شد.

وی تأکید کرد: شخصیت سردار سلیمانی به گونه‌ای بود که ما را شیفته خود کرد و طرفدارانشان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک و توئیتر در مباحثه با عده ناچیز مخالفان سردار از اندیشه‌های ایشان دفاع می‌کنند.

مسئول هیئت اعزامی دوستداران سردار سلیمانی از جمهوری آذربایجان به ایران یادآور شد: برخی روحانیون همچون حجت‌الاسلام والمسلمین «ایلقار ابراهیم اوغلو»، رهبر جمعیت دینی«جمعه» باکو و صاحب سایت «دیرلر»، نیز در گفت‌و‌گو با کانال اینترنتی تلویزیونی «خط قرمز» و سایتی منتسب به خود، فکر و ایده‌هایشان را در باره سردار سلیمانی بیان کرد.

وی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین میرجعفر ایوب‌زاده، نماینده اداره مسلمانان قفقاز و امام جمعه مسجد «تازه پیر» باکو و حجت‌الاسلام والمسلمین آخوند آذر، امام جماعت شهر «خیردالان سومقاییت» جمهوری آذربایجان، نیز از دیگر کسانی بودند که دیدگاه‌های بسیار خوبی را در باره سردار سلیمانی در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

کارمند رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو در پایان اظهار کرد: چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی، دفتر یادبودی در سفارت ایران در باکو گشوده شد که مردم عادی، سفرای کشورهای خارجی و مسئولان وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در مراسم گشایش این دفتر شرکت و تسلیت خود را به ملت ایران ابراز کردند.

منبع: ایکنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا