آذربایجاناخبارعمومی

فعالیت۲۰۶ شرکت آلمانی در جمهوری آذربایجان

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، در نخستین همایش کسب و کار آلمان و جمهوری آذربایجان در برلین، گفت: ۲۰۶ شرکت آلمانی در جمهوری آذربایجان فعال است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، «رفعت محمد اف» در این همایش که با حضور نمایندگان و مسئولان بیش از ۱۰۰ شرکت دو کشور جمهوری آذربایجان و آلمان برگزار شد، افزود: حجم سرمایه گذاری آلمان در اقتصاد جمهوری آذربایجان ۵۶۰ میلیون دلار است که ۹۶ درصد آن در حوزه های غیر نفتی انجام گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر برای گسترش همکاری جمهوری آذربایجان و آلمان در حوزه های انرژی ، کشاورزی، حمل و نقل، آموزش و پرورش، داروسازی، شیمی و ماشین سازی فرصت های خوبی وجود دارد.
محمد اف، افزود: بیش از ۷۰ درصد سهم تجارت آلمان با کشورهای قفقاز جنوبی مربوط به جمهوری آذربایجان است.
وی افزود: در ۹ ماه سال جاری حجم گردش تجاری دو کشور آذربایجان و آلمان بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.
«رامین حسن اف» سفیر جمهوری آذربایجان در آلمان نیز طی سخنانی در این همایش، جمهوری آذربایجان را شریک اقتصادی و تجاری عمده آلمان در منطقه قفقاز جنوبی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری آذربایجان و آلمان در حال حاضر در قالب طرح های فرامنطقه ای حمل و نقل ، انرژی و فنآوری های پیشرفته همکاری می کنند.
«مارک هائوپتمان» نماینده پارلمان آلمان نیز در این همایش ، نقش جمهوری آذربایجان در تامین امنیت انرژی اروپا را یادآوری کرد و آمادگی آلمان برای توسعه همکاری با جمهوری آذربایجان در حوزه های غیر نفتی را اعلام کرد.
توماس بارایس یک مقام آلمانی نیز در این همایش با اشاره به سابقه همکاری دو کشور گفت : جمهوری آذربایجان نه تنها شریک اقتصادی بلکه شریک راهبردی آلمان است.
وی نقش اتاق بازرگانی خارجی آلمان و جمهوری آذربایجان ، گروه کاری سطح بالا بازرگانی و سرمایه گذاری دو کشور در گسترش همکاری های را موثر دانست.
به گفته بارایس برنامه آموزشی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در راستای توسعه سرمایه انسانی در جمهوری آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا