دسته‌بندی نشدهویژه

فستیوال شراب در گنجه، ممنوعیت محرم در باکو

در روزهای اخیر، دو خبر نظرها را به خود جلب کرد، اولین خبر از گنجه آمد و معلوم شد که، در گنجه ی قدیم، المار ولی اف فرماندار جدید، فستیوال شراب برگزار کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، در روزهای اخیر، دو خبر نظرها را به خود جلب کرد، اولین خبر از گنجه آمد و معلوم شد که، در گنجه ی قدیم، المار ولی اف فرماندار جدید، فستیوال شراب برگزار کرده است. دقیق تر اینکه، قصد برگزاری جشنواره شراب را داشته است لیکن بر اساس معلومات سایت آذری اینفو، در “سایه طبیعیت” این جشنواره برگزار نشده است. با این توضیح که، نامساعد شدن آب و هوای گنجه، اجازه برگزاری جشنواره را نداده است. قرار بود ساعت 12:00 جشنواره شراب گنجه برگزار شود که به خاطر شرایط جوی، مهمانان مدعو از باکو نتوانستند سر موعد، در محل جشنواره حاضر شوند، لذا مراسم به تاخیر افتاده است.

در بخشی از مقاله آمده است: « المار ولی اف در شهر گنجه یکی از قطب های دینی آذربایجان، اجازه برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم  را نمی دهد، در ماه رمضان سفره های احسان را تعطیل می کند، خودش نیز جشنواره شراب برگزار می کند، در پشت پرده این مسابقه شراب، مناسبات با دین نهفته است.»

ملاحظه:

لازم به ذکر است این خبر توسط کنعان روشن اوغلو ستون نویس روزنامه ینی مساوات تهیه شده و در اکثر سایتهای اسلامی انعکاس یافته بود.

منظور از گنجه قدیم، نیز، گنجه ای است که به شهر امام حسین(ع) در میان آذربایجانیها مشهور بود می باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا