آذربایجاناخبارعمومی

فرماندار آستارا : از هفته آینده آماده استقبال از زائرین خارجی اربعین حسینی هستیم

فرماندار آستارا گفت: ستاد اربعین با هفت کمیته برای استقبال و خدمت به زائران خارجی آماده است و از چند روز آینده، ورود اتباع خارجی از مرز زمینی این شهرستان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی آغاز خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا، یونس رنجکش عصر جمعه در نهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در فرمانداری آستارا افزود: اقدامات و هماهنگی های لازم برای استقبال و پذیرایی زائران خارجی پیاده روی جهانی اربعین حسینی در این شهرستان انجام گرفته است.
وی برگزاری نمایشگاه فرهنگی، پذیرایی، اسکان، خدمات گذر مرزی و پزشکی، توزیع دفترچه آداب زیارت و معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی و طبیعی استان گیلان را از اقدامات پیش بینی شده برای استقبال از زائران خارجی عنوان کرد و همراهی مسئولان استانی را خواستار شد.
وی ادامه داد: پیاده روی جهانی اربعین حسینی در ابعاد مختلف، اهمیت خاصی دارد و در روزهای آینده، نخستین همایش بررسی فرصت ها و چالش های حضور زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا برگزار خواهد شد.
رنجکش گفت: در چند سال اخیر با برگزاری پیاده روی اربعین، فرصت های جدیدی در حوزه گردشگری مذهبی کشور ایجاد شده است و نقش مهمی در حفظ و توسعه ارزش‌های دینی و مذهبی دارد.
فرماندار آستارا افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۲ هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد شوند و در سال گذشته بیش از ۹ هزار زائر از کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان برای عزیمت به کربلا از مرز آستارا گذر کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا