آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغقفقاز جنوبیویژه

علی اکبر ولایتی: مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان باید تخلیه شوند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌‎الملل گفت: راه حل اساسی مناقشه قره باغ این است که مناطق اشغال‌شده تخلیه ‌و مردم جمهوری آذربایجان به مرزهایشان مسلط شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، علی‌اکبر ولایتی در ارتباط ویدئویی مراسم ملی نکوداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی‌طباطبایی در تبریز با اشاره به درگیری‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ گفت: امیدواریم که هر چه زودتر آنچه که فتنه‎گران بین‎المللی در منطقه قفقاز جنوبی ایجاد کرده و موجب شهادت بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان و کشته شدن تعدادی زیادی از طرف دیگر شده‌اند، باطل شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‎الملل افزود: امیدواریم با راه حلی سیاسی دست کسانی که بیرون از منطقه نقش مهمی در فتنه‌انگیزی دارند، کوتاه شود و طرف‌ها به صلح برسند، راه حل اساسی این است که مناطق اشغال‌شده تخلیه ‌و مردم آذربایجان به مرزهاشان مسلط شوند، ارمنستان هم باید در این خصوص تلاش کند.

وی ادامه داد: این منطقه، محل همزیستی گرجی‌ها، ارمنی‎ها و آذری‎هاست، هویت مشترک و محوریت تشیع ما را به هم پیوند می‎دهد و این پیوند ابدی بوده و امیدواریم این جنگ هر چه زودتر تمام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا