آذربایجاناخبارعمومی

علی اف خواستار سرمایه گذاری بانک توسعه آسیا در بازسازی راه آهن جمهوری آذربایجان شد

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در بازسازی راه آهن این کشور در مسیر دالان حمل و نقل شمال – جنوب شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی اف روز دوشنبه در نشست آنلاین با حضور «ماساتسوگو آساکاوا» رییس بانک  توسعه آسیا و دیگر مسوولان این بانک، افزود: جمهوری آذربایجان آمادگی برای همکاری با بانک توسعه آسیا در زمینه توسعه و استفاده  از بستر های زیر ساختی کشور و منطقه را دارد.

 وی با اشاره به سابقه همکاری جمهوری آذربایجان با بانک توسعه آسیا  در راستای اجرای طرح های حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله بازسازی و تکمیل راه آهن کشورمان در مسیر دالان حمل و نقل بین المللی شمال –جنوب هستیم.

به گفته علی اف، جمهوری آذربایجان در قالب تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال –جنوب سرمایه  گذاری قابل توجهی داشته است و این دالان  از ظرفیت  های بزرگی برخوردار است.

   رییس جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به این که در حال حاضر محموله های صادرداتی از چند مسیر از جمله روسیه، جنوب ( ایران ) و غرب ( گرجستان ) از طریق خاک جمهوری آذربایجان حمل و نقل می شود ، گفت: ولی کیفیت راه آهن جمهوری آذربایجان از مرز ایران تا مرز روسیه رضایت بخش نمی باشد و بنا بر این برای سرعت بخشیدن به حرکت قطارها برخی اقدامات و نیز سرمایه گذاری انجام گرفته است و برنامه ریزی کردیم کارهای در این زمینه را ادامه دهیم.

علی اف با اشاره به این که  زیر ساختهای حمل و نقل موجود جمهوری آذربایجان ممکن است توان جابجای تمامی محموله ها را داشته نباشند، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تراکم محموله ها در مرز جمهوری آذربایجان با روسیه هستیم چرا که افزایش حجم  محموله  های صادراتی از  جمهوری آذربایجان و ایران  حمل و نقل آنها با کامیونها را غیر ممکن کرده است و بنا بر این به شبکه راه آهن مدرن بعنوان بخشی از دالان حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب نیاز داریم.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا