آذربایجاناخبارعمومی

علاقه شرکت های فرانسوی برای سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان

سفیر فرانسه در باکو اعلام کرد که شرکت های فرانسوی علاقه مند به سرمایه گذاری در تمامی زمینه های اقتصادی جمهوری آذربایجان هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، اورلیا بوچز سفیر فرانسه در باکو در حاشیه مراسم روز ملی فرانسه و در گفتگو با خبرنگاران از تمایل شرکت های فرانسوی به حضور در بخش های مختلف اقتصادی جمهوری آذربایجان خبر داد.

اورلیا بوچز با اشاره به علاقه بیش تر سرمایه گذاران فرانسوی به فعالیت در بخش های کشاورزی، حمل و نقل و انرژی، اعلام کرد که پاریس از اصلاحات اقتصادی باکو حمایت می کند.

سفیر فرانسه بر نقش مهم جمهوری آذربایجان در ایجاد ارتباط بین آسیا و اروپا به دلیل پروژه های بزرگ انرژی و حمل و نقل تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که گفتگوهای سیاسی میان دو کشور قوی تر خواهد شد.

بوچز هم چنین با اشاره به اهمیت سفر مهربان علی اوا معاون اول رئیس جمهور اذربایجان به فرانسه در مارس ۲۰۱۹، افزود که  روابط اقتصادی و فرهنگی میان پاریس و باکو در سطح بالایی قرار دارد و این سفر نشان دهنده وجود ظرفیت های بالا برای توسعه بیش تر  روابط میان دو کشور است.

سفیر فرانسه یادآور شد که سفر اخیر هیئت بزرگ تجاری شامل ۱۲ شرکت مطرح فرانسوی به ریاست رئیس اتحادیه کارآفرینان فرانسه به جمهوری آذربایجان نشان دهنده علاقه روز افزون شرکت های فرانسوی به این کشور قفقاز جنوبی است.

پیش از این سمیر شریف اف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان در دیدار با جفری روکس دوبزیکس رئیس اتحادیه کارآفرینان فرانسه اعلام کرده بود که انتظار می رود برونو لومایر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در پایان ماه جاری میلادی به جمهوری آذربایجان سفر کند.

در همین حال شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری اذربایجان نیز در نشست تجاری جمهوری آذربایجان – فرانسه که در تاریخ ۱۱ ژوئیه در باکو برگزار شد اعلام کرد؛ حجم تجارت میان دو کشور در پنج ماهه نخست سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان افزود؛ این کشور ۲٫۶ میلیارد دلار در اقتصاد فرانسه سرمایه گذاری کرده است.

مصطفی یف با اشاره به سرمایه گذاری ۲٫۲ دلاری فرانسه در اقتصاد جمهوری آذربایجان افزود: در حال حاضر ۴۵ شرکت فرانسوی در بخش های مختلف اقتصادی جمهوری آذربایجان مشارکت دارند. این شرکت ها در سطح حرفه ای و در بخش های صنعت، حمل و نقل، ساخت و ساز و مخابرات مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها هم چنین در زمینه مدرن سازی و بازسازی پالایشگاه های نفت فعال هستند و مایل هستم به فعالیت های موفق شرکت نفتی توتال فرانسه در طی سال های حضورش در جمهوری آذربایجان اشاره کنم.

شاهین مصطفی یف با دعوت از شرکت های فرانسوی برای افزایش سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان خاطرنشان ساخت؛ فرانسه می بایست از فرصت های ایجاد شده در آذربایجان برای شرکت های فرانسوی استفاده کند.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اشاره کرد، باکو شریک اصلی فرانسه در منطقه قفقاز جنوبی است و ۶۲٫۴ درصد از گردش مالی این کشور در این منطقه با جمهوری آذربایجان است.

فرانسه یکی از روسای مشترک گروه میانجی گر مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای پایان دادن به مناقشه قره باغ کوهستانی نیز محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا