آذربایجاناخبارعمومینارداران

عضو جنبش «رئال» جمهوری آذربایجان، شکنجه زندانیان اسلامگرا در این کشور را محکوم کرد

آذر قاسم لی معاون امور سیاسی جنبش «رئال» آذربایجان، شکنجه حاج طالع باقرزاده رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و دو نفر از فعالان دینی به نام های عباس حسین و جبار جبار اف را محکوم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی راکورس تی وی، آذر قاسم لی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: شکنجه کردن این افراد وحشیانه و غیر قابل تصور است. کسانی که در قرن ۲۱ این گونه شکنجه ها را در دستور کار خود قرار داده اند نمی توانند ادعای حکومت دموکراتیک را داشته باشند.

آذر قاسم لی افزوده است : گزارش های متعددی مبنی بر شکنجه رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و اعضای این اتحادیه وجود دارد. اتحادیه اروپا و شورای حقوق بشر اروپا و دیگر سازمان های بین المللی همانطور که به قضیه میهمان حسین اف ورود کرده و از او دفاع نمودند، باید به این موضوع نیز  رسیدگی کنند. همچنین جامعه ما نیز باید به این امر حساس بوده زیرا این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسم لی تاکید کرده ؛ مبارزه با گروه های اسلام گرا همواره از سلاح های مخفی دولت جمهوری آذربایجان بوده و حتی با قدرت این کار را در خفا ادامه می دهند.

وی در پایان نوشته: جامعه جمهوری آذربایجان و سازمان های بین المللی باید علیه دروغ گویی و سیاست های جعلی مقامات، اعتراض و آن را محکوم نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا