آذربایجاناخبارعمومی

عدم تمایل مردم جمهوری آذربایجان به خرید اوراق بهادار از بورس

مردم جمهوری آذربایجان تمایلی به خرید اوراق بهادار ندارند و بهترین روش سرمایه گذاری را سپرده گذاری در بانک ها می دانند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، معاون شرکت سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان «InvestAZ » گفت؛ مردم این کشور سپرده گذاری در بانک را به سایر سرمایه گذاری ها مانند خرید اوراق قرضه بیشتر ترجیح می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم خطر نقدینگی را کاهش دهیم، ممکن است سرمایه گذاران را به سمت بازار سهام جذب کنیم. اوراق قرضه شرایط مطلوب تری به نسبت سپرده های بانکی ارائه می دهد.

اورخان باقراف با اشاره به سود بالای اوراق قرضه افزود: شرکت هایی که ۲-۳ سال پیش در بازار بودند، به طور مداوم برای تامین مالی با ما تماس می گیرند که این، به نوبه خود، شرکت های دیگر را ترغیب به حضور در این بازار می کند.

باقراف همچنین با اشاره به فعالیت های شرکت سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان از پروژه های تکنولوژیکی این شرکت برای توسعه بازار سرمایه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

مجموع معاملات بورس اوراق بهادار باکو در ژانویه سال ۲۰۱۹ برابر با ۱٫۹ میلیارد منات بوده که ۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است.

در ژانویه ۲۰۱۹ حجم بازار اوراق بهادار دولتی ۱٫۴ میلیارد منات (با افزایش ۳۹٫۳۴ درصدی)، گردش مالی بازار سهام شرکت ها ۹٫۹۶ میلیون منات (۴٫۵ برابر کاهش) و حجم بازار مشتقات ۴۱۳٫۷ میلیون منات (کاهش ۵۷٫۲ درصد) گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا