آذربایجاناخبارعمومی

طرح ایجاد محدودیت برای زائران امامان معصوم (ع) در جمهوری آذربایجان

دولت جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از آشنایی زائران حرم های امامان معصوم (ع) با معارف اصیل تشیع در جریان سفرهای زیارتی، محدودیت ها و کنترل های دولتی برای زائران آذری وضع خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ریپورت، سیاووش نوروزوف، رییس «کمیته امور اتحادیه های اجتماعی و گروه های دینی» مجلس جمهوری آذربایجان گفت: سفرهای زیارتی به امکان مقدس براساس قانون تنظیم خواهد شد.

سیاووش نوروزوف گفت: همه ساله شهروندان جمهوری آذربایجان برای زیارت به اماکن مقدس سفر می کنند. مساله اصلی این است که از آنجا چطور باز می گردند. گروه های مختلفی این سفرها را تدارک می بینند. سازمان دهندگان زائران را چطور می برند و زائران در آنجا با چه کسانی تماس دارند و مغزشان با چه چیزی پر می شود و غیر از زیارت به چه چیز می پردازند؟

رییس «کمیته امور اتحادیه های اجتماعی و گروه های دینی» مجلس جمهوری آذربایجان گفت: حاضران در این سفرها خود نیز می گویند که در آنجا پیشنهادهای مختلفی به آنها شده است. منظور فقط زیارتگاه های مسلمانان نیست. اگر فردی به سفر گردشگری به کشوری خارجی می رود، این مساله دیگری است. اما، سفر زیارتی، کاملا مساله متفاوتی است. مشکلات مشخصی وجود دارد که گام هایی در این باره برداشته خواهد شد. بی تردید قانون جدید تصویب خواهد شد. در نظر است به این منظور، «قانون گردشگری» تغییر داده شود. در این باره با کمیته دولتی امور گروه های دینی و «اداره مسلمانان قفقاز» و سایر سازمان های دولتی رایزنی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ دولت جمهوری آذربایجان در سال های گذشته برای جلوگیری از گسترش احیای تشیع در این کشور، قوانین سخت گیرانه ای را برای جلوگیری از منبر رفتن روحانیون تحصیل کرده در حوزه های علمیه شیعه و برگزاری آزادانه آیین های اسلامی وضع کرده و شمار زیادی از روحانیون را به اتهامات ساختگی دستگیر و زندانی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا