آذربایجاناخبارعمومی

ضربه روانی – حیثیتی شدید به رامیز مهدی اف

الهام علی اف داماد رامیز مهدی اف، رییس پیشین دفتر ریاست جمهوری آذربایجان به علت نقض مقررات قرنطینه دستگیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه های باکو از دستگیری الهام علی اف، نماینده پیشین مجلس جمهوری آذربایجان و داماد رامیز مهدی اف، رییس پیشین دفتر ریاست جمهوری آذربایجان به علت نقض مقررات قرنطینه خبر دادند و تصاویر وی را در حالیکه به دستانش دستبند زده شده بود و یک خبرنگار وابسته به سازمان های امنیتی در حال سرزنش وی بود، منتشر کردند.

در این تصاویر دیده می شود که فردی به نام آتا عبدالله اف از داماد رامیز مهدی اف انتقام لفظی می گیرد و از اینکه الهام علی اف دستبند به دست در مقابل خبرنگاران حاضر شده است، اظهار خوشحالی می کند.
آتا عبدالله اف همچنین در دادگاه رسیدگی به پرونده الهام علی اف، داماد رامیز مهدی اف یادآوری کرد که الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان تاکید کرده است همگان در مقابل قانون پاسخگو هستند!
حضور این “خبرنگار” در دادگاه و سخنرانی اش علیه داماد رامیز مهدی اف در شرایطی است که طی سال های اخیر و بخصوص در ماه های اخیر هیچ خبرنگاری به دادگاه های جمهوری آذربایجان اجازه ورود نمی یافت.
داماد رامیز مهدی اف در مقابل سرزنش های این “خبرنگار” و نیز خانم قاضی دادگاه که سوالاتی را درباره مراسم جشن عروسی که الهام علی اف، داماد رامیز مهدی برای دختر خود با نقض مقررات قرنطینه برگزار کرده بود، مطرح کردند، سکوت معناداری کرده بود. دوربین های تلویزیونی نیز بطور مکرر بر روی دستان دستبند زده شده وی زوم می کردند. این درحالیست که براساس قوانین جمهوری آذربایجان، دستبند زدن به دست متهمی که جرم جنایی مرتکب نشده باشد، غیرقانونی است.
این شوی تبلیغاتی برای وارد کردن ضربه حیثیتی – روانی شدید به رامیز مهدی اف در پی آن اجرا شد که رسانه های باکو، ویدئوی کوتاهی را از برگزاری مراسم عروسی دختر الهام علی اف ( نوه رامیز مهدی اف) منتشر کردند و خبر دادند رامیز مهدی اف با نقض مقررات قرنطینه برای نوه خود مراسم عروسی برگزار کرده است!
رامیز مهدی اف تا اواخر سال 2019 دومین مرد قدرتمند جمهوری آذربایجان به شمار می رفت!! اما، به یک باره پس از برکناری از سمت ریاست نهاد ریاست جمهوری آذربایجان مورد غضب قرار گرفته است.
رامیز مهدی اف که تقریبا در سه دهه گذشته به عنوان تئوریسین شناخته می شد، از افراد شیعه ستیز در جمهوری آذربایجان بحساب می آید و پس از برکناری از مقام ریاست دفتر رییس جمهوری آذربایجان، به عنوان رییس آکادمی ملی علوم این کشور منصوب شد، اما به لحاظ سیاسی و روانی در حضیض قدرت و پست ترین جایگاه روانی و سیاسی در میان اعضای هیات حاکمه جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا