آذربایجاناخبارعمومی

شکنجه شدید عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان بخاطر توزیع کمک میان مستمندان آسیب دیده از شیوع کرونا

وکیل مدافع و خویشاوندان حکمت آقایف، عضو سازمان «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان از اقدام پلیس این کشور در شکنجه شدید وی بخاطر توزیع کمک های غذایی میان مستمندان آسیب دیده از شیوع کرونا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از راکورس تی وی، خویشاوندان حکمت آقایف گفتند نیروهای پلیس به هنگام بازداشت وی در روز 11 آوریل با شکنجه شدید او، درباره منبع مالی کمک های وی به مستمندان و هدفش از توزیع این کمک ها سوال کرده اند.
در نتیجه ضرب و شتم های شدید، یکی از انگشتان دست حکمت آقایف شکسته و گوش راستش نیز قدرت شنوایی اش را از دست داده است.
این زندانی دیندار در نامه ای که از بازداشتگاه به بیرون از زندان فرستاده، در این باره خویشاوندانش را مطلع کرده است.
حکمت آقایف خواستار پیگرد قضایی پلیس های شکنجه کننده وی شده است.
این عضو جنبش اتحاد مسلمان اطلاع داده است که بازجویان بطور دائم می پرسیدند: « چرا این کمک ها را توزیع می کنی و چه کسی این را تامین مالی می کند؟»
حکمت آقایف که در کار فروش میوه و سبزیجات اشتغال دارد، پیش تر نیز به مستمندان کمک می کرد.
وی نوشته است در اداره پلیس خطائی پلیس ها خواستار رمز تلفن همراهم شدند و وقتی از دادن رمز خودداری کردم، با ضرب و شتم مرا به تجاوز با بطری تهدید کردند و به قدری کتک زدند که از هوش رفتم.
نیروهای پلیس جمهوری آذربایجان سپس وی را به اداره شماره 36 پلیس برده و در طول شب او را بر روی بتون نگه داشته اند و باز هم با تهدید خانواده اش، رمز تلفن همراهش را از وی گرفته اند. نیروهای پلیس جمهوری آذربایجان پس از دریافت رمز تلفن همراه حکمت آقایف، گفتگوهای وی در فیسبوک را کنترل کرده اند.
در روز 12 آوریل، دادگاه منطقه خطائی، حکمت آقایف را به 25 شبانه روز بازداشت محکوم کرده است.
جواد جوادوف، وکیل مدافع حکمت آقایف با اعلام اینکه توانسته است با موکل خود دیدار کند، از بیان جزییات این دیدار خودداری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا