آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیفیلم

شناسایی شبکه مقاله‌نویسان جعلی علیه ایران، قطر و ترکیه / فیلم

یک شبکه متشکل از دستکم ۱۹ شخصیت جعلی، ده‌ها مقاله در رسانه‌های محافظه کار آمریکا در تمجید از امارات و تبلیغ علیه قطر، ترکیه و ایران منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الجزيره نوشت، یک پایگاه آمریکایی از شناسایی یک شبکه از مقاله نویسان جعلی خبر داد که مقالاتی را علیه ایران، قطر و ترکیه منتشر می‌کردند.

پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا فاش کرد یک شبکه متشکل از دستکم ۱۹ شخصیت جعلی، ده‌ها مقاله در رسانه‌های محافظه کار آمریکا و مطبوعات خاورمیانه مانند جرزالم پست و العربیه و دیگر مطبوعات آسیایی منتشر کرده است.
دیلی بیست افزود: این مقاله‌ها با تمجید از امارات، به تبلیغ علیه قطر، ترکیه، ایران و عوامل نیابتی آن در عراق و لبنان پرداخته است.
این پایگاه از «رافائل بیدانی» نام برد که رسانه‌های محافظه کار آمریکا به نقل از او مقاله‌ای درباره لزوم رهایی یافتن عراق از نفوذ ایران منتشر کرده بودند. این شخصیت جعلی، از دبی به عنوان کانون ثبات در منطقه نام برده بود.
پس از افشای این اطلاعات، پایگاه اینترنتی توئیتر تصمیم گرفت حساب کاربری ۱۵ نفر از جمله رفائل بیدانی را تعلیق کند.
دیلی بیست تاکید کرد رافائل بیدانی فقط یک شخصیت خیالی است که رسانه‌های محافظه کار آمریکا در امور ایران و عراق به مقاله‌های او استناد می‌کردند.
دیلی بیست افزود: فعالیت‌های این شبکه از مقاله نویسان جعلی، از ژوئیه سال ۲۰۱۹ آغاز شد و حساب‌های کاربری در ماه‌های مارس و آوریل سال ۲۰۲۰ افتتاح کردند و خودشان را مشاور سیاسی، روزنامه نگار مستقل مقیم پایتخت‌های اروپایی معرفی می‌کردند.
این افراد همچنین از عکس‌های جعلی یا دزدی برای خود استفاده می‌کردند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا