آذربایجاناخبارعکسعمومیقره باغ

شرایط دشوار یک خانواده شهید در جمهوری آذربایجان / تصاویر

یک خانواده شهید با 11 نفر عائله در منطقه اوغوز از داشتن منزل شخصی محروم بوده و در شرایط سختی زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از «راکورس تی وی»، اسلام علی اف که برادر شهید است و در روستای قارابالدیر منطقه اوغوز زندگی می کند، در مورد فعالیت ها و مشکلات شخصی خود صحبت کرده است.

او می گوید برادرش زائور علی اف که در سال 1999 عضو ارتش بود، در یک نبرد هشت روزه در جبهه ترتر توسط  تک تیرانداز دشمن به شهادت رسید.

براساس گفته وی برادران بزرگتر او نیز درگیر جنگ قره باغ بودند. در سال 2008-2009 ، هنگامی که وی در حزب امید مشغول به کار شد همزمان شعبه منطقه  اوغوز حزب را نیز تأسیس کرد. بعدها با جدایی از حزب، به جنبش دموکراتیک آذربایجان که توسط قباد عباد اوغلو تأسیس شده بود پیوست و شعبه منطقه اوگوز این جنبش را تاسیس کرد که در حال حاضر ریاست آن را برعهده دارد.

اسلام علی اف می گوید؛ فعالیت سیاسی وی، به ویژه فعالیت اش در روند انتخابات در منطقه، مشکلات عدیده ای برایش ایجاد کرده است. به عنوان مثال علی رغم اینکه خانواده شهید است، اما هنوز نمی تواند از دولت یک آپارتمان دریافت کند.

به گفته اسلام علی اف، او به همراه برادر و خانواده اش و والدین خود در یک خانه 3 اتاقه با 11 نفر زندگی می کنند. دو برادر وی نیز در یک خانه اجاره ای به سر می برند. وی عنوان می کند: «اگر من امکان ساخت خانه داشته باشم، از دولت درخواست نمی کردم كه این كار را انجام دهد. در سال 2009، ما از صندوق حمایت اجتماعی منطقه اوگوز تقاضا كردیم، اما نتیجه ای نداشت. آنها درخواست مرا 4 سال به تعویق انداختند. در سال 2013 ما به عنوان خانواده شهید ثبت نام کردیم. می دانم که دلیل همه این تاخیرها به فعالیت های سیاسی من در حزب بر می گردد. من به آنها گفتم که به خاطر این کشور برادرم را از دست داده ام. اگر برادرم را برگردانید، به خانه و مزایا احتیاجی ندارم. پدر من 75 ساله است، چه زمانی به او خانه می دهید؟ پس از مرگش؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا