آذربایجاناخبارداغستانعمومی

شرایط دشوار صدها شهروند آذربایجانی در داغستان

صدها شهروند جمهوری آذربایجان که قصد بازگشت به کشور را دارند، تحت شرایط دشواری در مناطق بیابانی داغستان زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از خبرگزاری «توران»، این اظهارات توسط یکی از شهروندان به نام عاصیم تقی یف بیان شده است. وی می گوید: «حدود یک ماه است که مردم  در نزدیکی شهرک کولار منطقه محرم کندی در شرایط صحرایی زندگی می کنند. وزارت امور اضطراری روسیه چادرهایی را برای ما برپا کرده است. هوای اینجا بعد از ظهرها بسیار گرم است. تاکنون چهار مار در نزدیکی چادرها کشته ایم. بیشتر افراد پول های خود را خرج کرده اند. در اینجا امکان استحمام یا شنا کردن وجود ندارد.»

به گفته وی ، در تاریخ 19 الی 26 ماه می، زنان، کودکان، سالمندان و بیماران در دو مرحله به آذربایجان بازگردانده شدند. در حال حاضر 400 الی 500 نفر در نزدیکی شهرک کولار باقی مانده اند. عاصیم تقی یف در ادامه افزود: «در چادرها فضای کافی برای اسکان وجود ندارد. عده ای از مردم داخل اتومبیل استراحت می کنند یا در خیابان به سر می برند. برخی هم در محل شستشوی اتومبیل ها یا داخل  ساختمان های نیمه کاره زندگی می کنند.»

شایان ذکر است، مقامات جمهوری آذربایجان در تاریخ 28 می از این چادرها دیدن کرده و بدون هیچ گونه اظهار نظری بازگشتند. آنها معتقدند بازگشت شهروندان به کشور طبق برنامه پیش می رود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا