آذربایجاناخبارعکسعمومیویژه

شخصیت های سیاسی- اجتماعی جمهوری آذربایجان خواهان آزادی فوری سرپرست حزب اسلام آذربایجان شدند / تصاویر

جمعی از شخصیت‌های سیاسی – مذهبی جمهوری آذربایجان کمیته‌ای برای دفاع از حقوق سرپرست حزب اسلام این کشور تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به دنبال دستگیری «حاجی الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام آذربایجان توسط سرویس امنیت دولتی این کشور، کمیته دفاع از حقوق این روحانی تشکیل و در نخستین نشست اعضای این کمیته بیانیه‌ای مبنی بر آزادی فوری وی صادر شد.

در این گزارش، هدف از تشکیل این کمیته تحلیل حوادث اخیر و پیگیری آزادی حاجی الهام علی اف عنوان شده است.
کمیته دفاع از حقوق حاجی الهام علی اف پس از تشکیل نخستین بیانیه خود را در اعتراض به دستگیری سرپرست حزب اسلام آذربایجان صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: «دستگیری این روحانی سرشناس در منزل خود و صدور قرار بازداشت ۴ ماهه توسط دادگاه یک اقدام غیر قانونی و غیر منطقی است و غیر قابل قبول می‌باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است: «بار دیگر تأکید می‌کنیم که جمهوری آذربایجان در شرایط فعلی به انسان‌های متقی، وطن دوست و باغیرت احتیاج مبرم دارد. افراد دستگیر شده از جمع دینداران و مسلمانان آذربایجان و به خصوص حاجی الهام علی اف دارای ویژگی‌های عالی انسانی مورد اشاره و حاملان اصلی ارزش‌های اسلامی می‌باشند؛ ما اعضای کمیته دفاع از حقوق حاجی الهام علی اف ضمن اعتراض شدید به این دستگیری، حکم غیر عادلانه صادرشده را محکوم کرده و خواستار آزادی هرچه سریعتر وی می‌باشیم».

حاجی الهام علی اف جانشین «محسن صمد اف» است که در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۲ سال زندان محکوم شده است».
لازم به ذکر است حزب اسلام آذربایجان در سال ۱۹۹۲ میلادی تأسیس شده و یک حزب سیاسی مخالف دولت این کشور به شمار می‌رود. «حاجی علی اکرام علی اف» مؤسس و رییس فقید این حزب سیاسی و معاون وی در سال ۱۹۹۵ میلادی با اتهامات واهی بازداشت و به حبس طولانی مدت محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا