آذربایجاناخبارایرانعمومی

شاعر سرشناس جمهوری آذربایجان: اهل‌بیت (ع) زمینه‌ساز اتحاد بین شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان است

الشن خزر، شاعر سرشناس جمهوری آذربایجان اهل‌بیت (ع) را به‌سان یک پل میان ایران و جمهوری آذربایجان دانست و گفت: اهل‌بیت و ائمه‌اطهار (ع) زمینه‌های اتحاد بین شیعیان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الشن خزر در جمع خبرنگاران در محل هیئت فاطمیه شهرستان آستارا اهل‌بیت (ع) را به‌سان یک پل میان ایران و جمهوری آذربایجان دانست و اظهار کرد: اهل‌بیت و ائمه‌اطهار (ع)، شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان را دورهم جمع‌کرده و زمینه‌‌ساز اتحاد در بین آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مردم جمهوری آذربایجان به اهل‌بیت و ائمه اطهار (ع) عشق می‌ورزند، گفت: شیعیان جمهوری آذربایجان مانند شیعیان جمهوری اسلامی ایران برای قرار گرفتن در زیر پرچم اهل‌بیت (ع) آماده هستند و تا جایی که برایشان مقدم است درراه اهل‌بیت (ع) اشک‌ ریخته و عزاداری می‌کنند.

شاعر سرشناس جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ سال است که هیئت فاطمیون شهرستان آستارا مجالس عزاداری برپا می‌کند، خاطرنشان کرد: این برای دومین بار است که توفیق شعرخوانی در مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) نصیب بنده می‌شود.

الشن خزر استحکام در عقیده را از شروط بندگی برای اهل‌بیت (ع) عنوان کرد و افزود: شهرستان آستارای جمهوری اسلامی ایران شهرستان عاشقان اباعبدالله حسین بوده و شرکت در عزاداری‌ها و سوگواری‌های این شهرستان بافرهنگ برای شیعیان جمهوری آذربایجان افتخاری بزرگی است.

وی در محل هیئت فاطمیون شهرستان آستارا در وصف مصائب و تبیین کمالات حضرت فاطمه (س) به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه برای عاشقان و دوست‌داران اهل‌بیت (ع) شعرخوانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا