آذربایجاناخباراردبیلایرانروسیهعمومیقره باغقره باغ

سید حسن عاملی: روسیه نقش مهمی را در حل منازعات قره باغ کوهستانی ایفا کرده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: روسیه نقش مهمی در حل منازعات قره باغ کوهستانی ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اسپوتنیک به نقل از پرتال لنتا. رو، نوشت: آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اعلام نمود، روسیه نقش مهمی در حل منازعات قره باغ کوهستانی ایفا کرده است، اما این می تواند بر روابط آن با ترکیه تأثیر منفی بگذارد.
به گفته سید حسن عاملی، ایران هیچگاه در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که سعی در حل اوضاع داشته، هیچ منفعتی ندیده است. علاوه بر این، تهران مدت هاست كه باكو را در بی فایده بودن “مذاكرات طولانی مدت” متقاعد می كند؛ در نتیجه، طرف آذربایجانی گام های فعال را برداشت و آزادسازی سرزمین های خود را آغاز كرد.

آیت الله عاملی در ادامه تأکید کرد، در پایان به لطف ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نه گروه مینسک، می توان جلوی خونریزی را گرفت. بنابراین رئیس جمهور فدراسیون روسیه موفق شد این منطقه را از تبدیل شدن به سوریه دوم نجات دهد، و همچنین تحریکات توسط کشورهای غربی – به عنوان مثال، فرانسه و ایالات متحده را متوقف کند.

سید حسن عاملی اظهار داشت كه در آینده مسكو اجازه تشدید نزاع یا مداخله سایر كشورها را نخواهد داد.

وی در ادامه گفت: در میان مذاکره کنندگان نیز برخی ناراضی هستند، به عنوان مثال، برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان و ترکیه مخالف هستند؛ آنکارا مخالف این توافق نامه است، اگرچه تظاهر می کند از آن حمایت می کند. ترکیه به آذربایجان کمک کرد، اما نتوانست نقش مهمی در این جنگ داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا